Buurtmaatjes Gerard en Manon

_rbb1910Vrijwilliger Manon was ruim een half jaar lang, het Buurtmaatje voor Gerard. Graag willen we ze aan jou voorstellen en wie weet inspireert dit verhaal jou om ook Buurtmaatje te worden of kunnen we een maatje voor jou zoeken! Net zoals we voor Gerard hebben gedaan.

Manon studeert Psychologie en kwam eind 2015 op haar universiteit een berichtje tegen dat Prisma op zoek was naar maatjes voor mensen met een licht verstandelijke beperking. Ze werd gekoppeld aan Gerard die graag zelfstandiger wilde worden en nieuwe mensen wilde leren kennen. Samen gingen ze elke vrijdag naar de Elthetokerk in Amsterdam-Oost.

Na een korte zoektocht zijn zij samen in de Elthetokerk in de Javastraat in Amsterdam-Oost terecht gekomen, waar iedere vrijdag een koffieochtend wordt georganiseerd voor buurtbewoners. Ook organiseert de kerk af en toe een rommelmarkt waar Gerard graag komt. Hij heeft er een keer een computermonitor gekocht voor een vriend die er geen had. Manon haalde Gerard in het begin thuis op om naar de Elthetokerk te lopen. Totdat Manon op een keer niet kon, blij verrast was ze om te horen dat Gerard zelfstandig naar de kerk was gegaan.

Naarmate de weken verstreken, lukte het Gerard steeds beter om contact te maken met de anderen en merkte Manon dat hij haar tijdens de koffieochtend minder nodig had. Ook leerde hij nieuwe mensen kennen, een organist, die net als hij dol is op muziek en een leeftijdsgenoot waarmee hij uren over het repareren van elektronica kan kletsen. Na ruim zes maanden ging het zo goed met Gerard dat ze hebben besloten om afscheid te nemen. Manon is hartstikke trots op Gerard dat hij het zo goed doet en is blij dat ze daar een bijdrage aan heeft mogen leveren. Gerard gaat nog steeds met veel plezier naar de kerk en kan iedereen een maatje aanraden.

Wil jij ook een maatje? Of wil jij als vrijwilliger aan de slag voor het maatjesproject?
Neem dan contact op met stichting Prisma: info@stichtingprisma.nl
of telefonisch: 020-8866260.
Bekijk ook de website voor meer informatie: Word ook een Maatje
Lees hier verder voor Ik zoek een Buurtmaatje