Begeleiders Uitstapjes

Houd jij van leuke dingen doen..? Kan je goed overzicht bewaren..? En ben je ondernemend..? Ga dan mee met de Prisma uitstapjes!

Jaarlijks organiseert Prisma diverse uitstapjes voor mensen met een (lichte) verstandelijke beperking. Samen met andere vrijwilligers begeleid je een groep mensen met een beperking tijdens een leuk dagje uit. We zoeken zowel activiteiten coördinatoren als activiteiten begeleiders voor deze dagen. Voor een compleet aanbod van de uitstapjes bekijk hier het overzicht uitstapjes

Wat doe je zoal tijdens een uitstapje?

• Je bent (mede)verantwoordelijk voor een fijne en veilige sfeer tijdens het uitstapje. Die sfeer zet je samen neer met de andere (vrijwillig) begeleiders en de deelnemers.
  • Je krijgt, vaak samen met een andere vrijwilliger, een groepje deelnemers onder je hoede. Je bent voor jouw groepje het eerste aanspreekpunt.
  • Je ondersteunt deelnemers bij bv aankopen of een toilet bezoek (je verleent geen zorg).
  • Je stemt altijd af met de activiteitencoördinator en eventueel met de andere vrijwilligers tijdens het uitstapje als je tegen problemen aanloopt.
  • Samen met de groep een leuke en gezellige dag beleven!

Wij zoeken jou!

• Je neemt initiatief en durft beslissingen te nemen
  • Je maakt makkelijk contact met mensen
  • Je kunt goed samenwerken met anderen
  • Je kunt je aandacht verdelen over meerdere mensen
  • Je kunt goed overzicht bewaren en hebt oog voor alle deelnemers (uit jouw groepje)

Wat heeft Prisma jou te bieden?

Als vrijwilliger bij Prisma maak je deel uit van een enthousiast team van vrijwilligers, stagiairs en professionals. Wij bieden jou training, intervisie en individuele begeleiding. Je krijgt voor ieder uitstapje uitleg en instructie wat er van je wordt verwacht. Er is voor ieder uitstapje een planning. Reiskosten en andere kosten worden vergoed.

Wat maakt dit werk de moeite waard?

Je levert een belangrijke bijdrage aan de bestrijding van eenzaamheid onder de doelgroep. Je draagt bij aan leuke uitjes voor de doelgroep, die zij zonder jouw ondersteuning niet zo snel kunnen ondernemen. Je werkt samen met enthousiaste vrijwilligers en leert bijzondere mensen kennen.

Ja dit wil ik!

Meld je aan met een korte motivatie en je cv bij onze vrijwilligerscoördinator Irene Willems via iwillems@stichtingprisma.nl Zij neemt contact met je op voor een kennismakingsgesprek. Tijdens dit gesprek krijg je alle informatie over werken als vrijwilliger bij Prisma en bespreken we o.a. jouw voorkeuren en onze werkwijze. Een avond proefdraaien bij de activiteit om te kijken of het bij je past is vanzelfsprekend.