Buurtmaatjes Prisma

Maatjes in Amsterdam Oost, West, Noord en Zuidoost

MaatjesWil je in je eigen buurt mee doen aan activiteiten, maar je weet niet zo goed hoe en waar? Stichting Prisma heeft daarom het buurtmaatjesproject. Het buurtmaatjesproject is specifiek gericht op buurtbewoners met een verstandelijke beperking in stadsdeel Oost, West, Noord en Zuidoost. Het doel van het project is om buurtbewoners met een verstandelijke beperking deel te laten nemen aan activiteiten die aangeboden worden in de buurt, waardoor zij hun sociale netwerk uitbreiden en versterken. Uiteindelijk is het doel dat de buurtbewoner met een verstandelijke beperking na verloop van tijd zich vertrouwd genoeg voelt om zelfstandig naar de activiteit te gaan.

Wat is een maatje?

Een maatje is een buurtbewoner of student van 18 jaar en ouder zonder verstandelijke beperking, die zich vrijwillig inzet om de buurtbewoner met een verstandelijke beperking te helpen om deel te nemen aan activiteiten in de buurt.

Duur en frequentie

De vrijwilliger en de buurtbewoner vormen voor minimaal een half jaar een koppel en gaan minimaal een keer in de twee weken naar de activiteit toe.

Wil je meedoen aan leuke activiteiten in de buurt? Dat kan! Bekijk ons ruime aanbod door hier te klikken.