Zondag 22 februari start: Ouder-kind Salon

Zondagmiddag 22 februari start in Ontmoetingscentrum De Wending in West de ‘Zondagmiddag Ouder-Kind Salon’. Deze middag is voor alleenstaande ouders met een, of meerdere kinderen. De ouders met een licht verstandelijk beperking wonen allen in de buurt van de Wending. Met deze middag willen we ze even ontlasten, maar ook in contact brengen met andere ouders en met buurtbewoners. Want ook  buurtbewoners van het Witte de Withplein zijn van harte welkom op deze middag, waarbij interactie en gezelligheid voorop staan.

Ik wil met jou… in West
Welkom bij Ons is onderdeel van het project ‘ Ik wil met jou in West’. Dit is een initiatief van Stichting Prisma.  Doel van het project is om buurtbewoners met en zonder verstandelijke beperking in West in contact te brengen en bestaande voorzieningen in de wijk toegankelijk te maken. Welkom bij ons in de Wending wordt georganiseerd in samenwerking met Cordaan.

Waarom een Ouder en Kind Salon in de Wending?
Woonbegeleidster Aicha Nasar van Cordaan: ‘ We organiseren deze middag omdat we merken dat onze cliënten behoefte hebben aan een breder sociaal netwerk, maar niet weten hoe ze  dat kunnen vergroten. Daarbij laten ze ons vaak weten dat ze behoefte hebben aan een uitstapje op zondag en iets anders dan naar de speeltuin. Ze weten niet altijd wat ze met hun kinderen kunnen doen in het weekend. Bij de ‘ Zondagmiddag Ouder- kind Salon’ ontmoeten ze ouders, buurtbewoners en hun kinderen kunnen creatief aan de slag. Deze Salon op Zondag is een eerste stap in het groter maken van hun sociale netwerk. Wie weet groeien er wel vriendschappen’.

Souffian, kent de Wending en komt er regelmatig. Hij zelf is vader van een zoon.’ Ik kijk er naar uit om naar deze gezellige middag te komen met mijn zoon. Ik zoek naar goedkope uitstapjes, maar kom vaak bij hetzelfde uit, nu is dit weer een mooie aanvulling’

Programma 22 februari
Welkom bij Ons in de Wending op 22 februari heeft een creatief programma. We starten om 13.00 uur met een soepje en een broodje. Daarna gaan de volwassenen in de keuken aan de slag om lekkere hapjes te maken, met vaste vrijwilligster van de Wending Zohra. De kinderen gaan verven, maken samen een kunstwerk en kunnen geschminkt worden. Ten slotte is er een theatervoorstelling. Het creatieve programma wordt deze middag uitgevoerd door Mix voor Kids. Een kleine organisatie die in Amsterdam West. Ze maken op scholen interactieve theatervoorstellingen en geven in het Landhuis van Ijdockzz elke woensdagmiddag workshops aan kinderen van 7 tot 14 jaar.

De Wending zondag 22 februari
Adres: Witte de  Withplein 5 Amsterdam West
Entree: € 0,50 per persoon

13.00 uur – 13.30 uur inloop met soep
13.30 uur – 14.30 uur creatief programma
14.30 uur – 15.15 uur pauze & hapjes eten
15.15 uur -15.45 uur voorstelling
16.00 uur- 16.30 uur opruimen en einde

Zondagmiddag Ouder-kind Salon’ in De Wending zal één keer per maand worden georganiseerd.De volgende zondagmiddag Salon staat gepland voor 22 maart.

Wilt u meer informatie of wilt u zich voor deze middag aanmelden dan kunt u mailen naar Annemieke Baauw. Of bellen: 06-31667390
E-mail: abaauw@stichtingprisma.nl