Houd je van koken en vind je het leuk om onze deelnemers dit te leren? Kom dan kokken (en lekker eten) bij de kookclub!

Wekelijks wordt er onder begeleiding van vrijwilligers gekookt door een enthousiaste groep deelnemers met een licht verstandelijke beperking. Met elkaar kook je iedere week een ander menu en daarna eet je het gezellig op met elkaar. We zoeken enthousiaste kokers die de deelnemers willen ondersteunen bij het bedenken en uitvoeren van het koken van een (gezond) menu. Bijvoorbeeld samen een filmpje kijken hoe je iets moet koken zodat de deelnemer het ook thuis kan koken of je recepten delen. Het nieuwe seizoen start in september en loopt t/m mei 2017. Voor het nieuwe seizoen plannen we een kennismaking in de keuken en alvast te sparren over mogelijke menu’s en hoe je iets kunt leren aan de deelnemers.

Wat verwachten we van je?

Je bent geduldig en je vindt het leuk om recepten te delen en een ander iets te leren. Je stimuleert de deelnemers in hun zelfredzaamheid en legt de focus op wat iemand zelf kan. Je bent enthousiast en hebt een actieve houding.

Tijdsinvestering

Iedere donderdagavond van 19.00-21.00 uur in Amsterdam Noord.

Wat heeft Prisma jou te bieden?

Als vrijwilliger bij Prisma maak je deel uit van een enthousiast team van vrijwilligers, professionals en stagiaires. Je krijgt training in herkennen van en omgaan met de doelgroep, intervisie en individuele begeleiding. Bij vragen kun je altijd terugvallen op de activiteitencoördinator. Reiskosten en eventuele andere onkosten worden in overleg vergoed.

Je begeleidt enthousiaste deelnemers die heel blij zijn met jouw ondersteuning. De deelnemers vinden het leuk om te koken en leren graag iets van jou. Je levert een belangrijke bijdrage aan de zelfredzaamheid van de deelnemers en kunt ze echt iets leren.

Aan de slag bij Prisma

Meld je aan bij onze vrijwilligerscoördinator Irene Willems via iwillems@stichtingprisma.nl Zij neemt contact met je op voor een kennismakingsgesprek. Tijdens dit gesprek krijg je ook een introductiepakket waarin alle informatie staat over werken als vrijwilliger bij Prisma. Als vrijwilliger bij stichting Prisma moet je een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overhandigen. Na ondertekening van de vrijwilligersovereenkomst, waarin wederzijdse afspraken staan, kun je aan de slag!