Haventje kerst 2015Vind jij het leuk om deelnemers te ondersteunen bij het bedenken van leuke en ontspannende activiteiten? En heb je er plezier om hen te stimuleren om dat zelfstandig te doen? Dan zoeken we jou!

Wat ga je doen?

Een keer per twee weken komt een enthousiaste groep deelnemers met een verstandelijke beperking bij elkaar in ’t Haventje om samen ontspannende activiteiten te bedenken en uit te voeren. Denk bijvoorbeeld aan kaarten of cup cakes maken, een yogales of een spelletjesavond. De deelnemers kunnen ook biljarten en darten en er wordt muziek gedraaid. Ze komen al jaren bij elkaar en zijn goed bevriend. We zoeken vrijwilligers die graag willen bijdragen aan deze gezellige avonden! Jouw taken zijn o.a. helpen bij de organisatie van de activiteiten, begeleiden van deelnemers bij de uitvoering van de activiteiten, gezellig aanwezig zijn en samen met de andere vrijwilligers draag je zorg voor een gezellige avond.

Wat verwachten we van je?

Je bent 20 jaar of ouder en je vindt het leuk deelnemers te helpen bij het bedenken en uitvoeren van activiteiten. Je maakt makkelijk contact, bent geduldig en legt de focus op wat een deelnemer zelf kan doen. Ervaring met de doelgroep is niet noodzakelijk, enthousiasme en inlevingsvermogen zijn vooral van belang.

Tijdsinvestering

Een keer per twee weken op vrijdagavond van 19.30-23.00 uur. ’t Haventje wordt gehouden bij Philadelphia Zorg, Kinkerstaat 42 in Amsterdam West.

Wat heeft stichting Prisma jou te bieden?

Als vrijwilliger bij Prisma maak je deel uit van een enthousiast team van vrijwilligers, professionals en stagiaires. Je krijgt training in herkennen van en omgaan met de doelgroep, intervisie en individuele begeleiding. Bij vragen kun je altijd terugvallen op de activiteitencoördinator. Reiskosten en eventuele andere onkosten worden in overleg vergoed.

Wat maakt dit werk de moeite waard?

Je maakt kennis met een enthousiaste groep deelnemers en krijgt mogelijkheden om jezelf verder te ontwikkelen wat betreft organiseren en groepsbegeleiding. Je levert een belangrijke bijdrage aan de zelfstandigheid van de deelnemers en gezellige avonden.

Aan de slag bij stichting Prisma!

Meld je aan bij onze vrijwilligerscoördinator Irene Willems via iwillems@stichtingprisma.nl Zij neemt contact met je op voor een kennismakingsgesprek. Tijdens dit gesprek krijg je ook een introductiepakket waarin alle informatie staat over werken als vrijwilliger bij Prisma. Als vrijwilliger bij stichting Prisma moet je een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overhandigen. Na ondertekening van de vrijwilligersovereenkomst, waarin wederzijdse afspraken staan, kun je aan de slag!