Rumba? Salsa? Cha cha cha? Houd jij van dansen en wil je bijdragen aan een heerlijke dansavond voor onze deelnemers? Dan zoeken we jou!

Elke woensdagavond krijgt een groep deelnemers met een verstandelijke beperking les in stijldansen bij dansschool Eddy Spier in Amsterdam Noord. Onder begeleiding van een professionele dansleraar krijgen de deelnemers (en jij) les en komen verschillende danssoorten aan bod. Taken zijn o.a. het verwelkomen van deelnemers, samen dansen en na afloop helpen bij het regelen van het vervoer. Het seizoen start in september en loopt t/m april 2017. Aan het einde van het seizoen dansen jullie af en ontvangen de deelnemers een certificaat.

Wat verwachten we van je?

We zoeken mensen die stijldansen leuk vinden (of dit willen leren) en graag willen bijdragen aan een heerlijke dansavond voor onze deelnemers. Het is belangrijk dat je redelijk goed Nederlands spreekt en vrolijk en geduldig bent. Ervaring met mensen met een verstandelijke beperking is niet noodzakelijk.

Tijdsinvestering

Elke woensdagavond van 19.15 uur tot 20.30 uur.

Wat heeft stichting Prisma jou te bieden?

Als vrijwilliger bij Prisma maak je deel uit van een enthousiast team van vrijwilligers, professionals en stagiaires. Je krijgt training in herkennen van en omgaan met de doelgroep, intervisie en individuele begeleiding. Bij vragen kun je altijd terugvallen op de activiteitencoördinator.

Je begeleidt een enthousiaste groep deelnemers die heel blij is met jouw ondersteuning. Je leert nieuwe mensen kennen en kunt je dansvaardigheid verbeteren.  Ook krijg je mogelijkheden om jezelf verder te ontwikkelen wat betreft werken met onze doelgroep.

Aan de slag bij stichting Prisma

Meld je aan bij onze vrijwilligerscoördinator Irene Willems via iwillems@stichtingprisma.nl Zij neemt contact met je op voor een kennismakingsgesprek. Tijdens dit gesprek krijg je ook een introductiepakket waarin alle informatie staat over werken als vrijwilliger bij Prisma. Als vrijwilliger bij stichting Prisma moet je een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overhandigen. Na ondertekening van de vrijwilligersovereenkomst, waarin wederzijdse afspraken staan, kun je aan de slag!