Stamtafel Coach

Houd jij van mensen verbinden? Ben je sociaal ingesteld en maak je makkelijk met iedereen een praatje? Word dan coach bij de stamtafel!

Wat is de stamtafel?

De Stamtafel is een laagdrempelige ontmoetingsgroep voor buurtbewoners met een licht verstandelijke beperking. Je gaat één keer per maand samen met de groep en de participatiecoach en andere vrijwilligers eten in een buurtrestaurant. Vanuit de stamtafel worden er daarnaast verschillende gezamenlijke activiteiten ondernomen in de buurt, op initiatief van de deelnemers en onder begeleiding van jou. Het doel is om eenzaamheid onder de doelgroep te verminderen, het sociale netwerk te versterken en deelname aan activiteiten in de buurt te stimuleren. We zoeken momenteel coaches in Amsterdam West en Zuidoost.

Wat ga je doen?

• Deelnemers welkom heten, op hun gemak stellen
  • Je haalt het geld op bij alle deelnemers bij aanvang
  • Je signaleert wat deelnemers willen doen en coacht ze om hier de eerste stappen in te maken
  • Gesprekken aan tafel ondersteunen, deelnemers met elkaar in contact brengen
  • Stamtafel voor-en nabespreken met de participatiecoach
  • Deelnemers activeren buiten de stamtafel om: Je gaat minimaal 1 keer per maand met een klein groepje iets doen (bijvoorbeeld naar een activiteit in een buurthuis, samen eten, sporten)

Wie zoeken wij?

• Je bent een echte verbinder, je hebt oog voor goede matches tussen mensen
  • Je neemt makkelijk initiatief en je gedijt goed in een drukke omgeving
  • Je kijkt naar iemands mogelijkheden
  • Je sluit aan bij de wensen en behoeften van de deelnemer
  • Je handelt zelfstandig, maar weet ook goed samen te werken
  • Je hebt maandelijks 4 uur tijd voor de stamtafel en daarnaast gemiddeld 3 uur om buiten de stamtafel om nog iets te ondernemen met een klein groepje deelnemers

Voor de planning van de stamtafels kijk bij het betreffende stadsdeel op onze website www.stichtingprisma.nl

Wat heeft Prisma jou te bieden?

Als vrijwilliger bij Prisma maak je deel uit van een enthousiast team van vrijwilligers, professionals en stagiairs. Je krijgt training in het herkennen van en omgaan met de doelgroep, individuele begeleiding en intervisie. Reiskosten en andere kosten worden vergoed.

Wat maakt dit werk de moeite waard?

Je levert een belangrijke bijdrage aan de bestrijding van eenzaamheid onder de doelgroep. Je coacht bezoekers in het contact maken met anderen en helpt iemand zijn/haar wensen te benoemen en te realiseren. Voor jou zijn er mogelijkheden om je verder te ontwikkelen op het gebied van coaching en werken met de doelgroep.

Aan de slag bij Prisma

Meld je aan met een korte motivatie en je cv bij onze vrijwilligerscoördinator Irene Willems via iwillems@stichtingprisma.nl Zij neemt contact met je op voor een kennismakingsgesprek. Tijdens dit gesprek krijg je alle informatie over werken als vrijwilliger bij Prisma en bespreken we o.a. jouw voorkeuren en onze werkwijze.