Mensen met LVB hebben vaker dan gemiddeld een ongezonde leefstijl: zij bewegen onvoldoende en eten niet en of minder gezond. Dit brengt gezondheidsrisico’s met zich mee.
Daarom biedt Prisma sportieve clubs aan voor volwassenen: recreatief zwemmen, aquafitness, bowlen, zaalvoetbal. De clubs worden begeleid door vrijwilligers.

Wat doet een begeleider van een club of cursus zoal?

• Je heet deelnemers welkom
  • Je begeleidt deelnemers in groepsverband en 1 op 1
  • Je maakt een gezellig een praatje met de deelnemers
  • Je motiveert de deelnemers, je stimuleert ze om met de activiteit waar mogelijk net een stapje verder te gaan
  • Indien van toepassing draag je deelnemers na afloop weer over aan de chauffeur van het speciaal vervoer.

Kinderen in het speciaal onderwijs
Ook binnen het speciaal onderwijs kampt een bovengemiddeld aantal kinderen met overgewicht. Deze groep heeft meer ondersteuning nodig om gezond te leven. Bij de leerlingen uit de hoogste klassen geven we extra aandacht aan het doorstromen van leerlingen naar zelfstandig sporten bij een reguliere sportvereniging. De Prisma buurtsportcoach adviseert over welke sport en sportvereniging in aanmerking komen. Daarna speelt een sportmaatje een belangrijke rol.

Wat doet een sportmaatje zoal?

• Je coacht een bovenbouwleerling in zijn motivatie om te sporten.
  • Je gaat samen naar de sportvereniging en legt contact met de gastheer van de vereniging.
  • Je helpt de leerling om zelfstandig zijn weg te vinden op de vereniging.

Wil je meer informatie, vul onderstaand contactformulier in en klik op versturen.
Zodra we jouw formulier hebben ontvangen, nemen we contact met je op.

Contact formulier