Prokkelweek: Lunchen mét en leren ván elkaar

Prokkelweek

Afgelopen week was de jaarlijkse Prokkelweek.
Een Prokkel is een prikkelende ontmoeting. Een ontmoeting tussen iemand met een verstandelijke beperking én iemand zonder. Samen iets doen en zo elkaar beter leren kennen, dat is waar Prokkelen om draait.
Ook dit jaar organiseerde Prisma, samen met een aantal partijen, weer leuke Prokkel activiteiten!

Sterrenslag

Op maandag 12 juni startte de Prokkelweek. Vanuit Prisma ging een team naar de Sterrenslag in Utrecht. We speelden samen met medewerkers van Nuon. Gekleed in tenue speelden we verschillende spelletjes, zoals Zumba dansen, “de vloer is lava” en parcours lopen. We hebben veel gelachen met elkaar als team.

Stamtafel Lunch met de gemeente

Dinsdag 13 juni gingen 25 deelnemers van Prisma’s Stamtafel en 25 medewerkers van gemeente Amsterdam samen lunchen in het stadhuis. Het was een gezellige lunch, waarbij elkaar ontmoeten centraal stond.

De medewerkers van de gemeente stelden zich allemaal voor met hun voornaam. Directeur of accounthouder; iedereen was gewoon even alleen zichzelf. Er werd gesproken over vakanties en waar je woont. Maar ook  waar je tegen aanloopt in het dagelijks leven, de Stadspas en de toegankelijkheid van de gemeente werd besproken. Een bezoek aan de Raadszaal en plaatsnemen op de stoel van de burgemeester stonden ook op de agenda.

Ook tijdens deze Prokkel waren enkel positieve geluiden te horen. “Het was erg leuk. Van onze kant alleen maar enthousiaste reacties”, zei Luce Druenen, programmamanager bij gemeente Amsterdam.

Ik wil het liefste morgen weer. Het was een hele leuke ontmoeting! Ik heb genoten”, voegde deelnemer Lucien daar aan toe.

Ronald Venderbosch, Directeur Participatie bij gemeente Amsterdam, sprak ook over een groot succes: “Het was een erg leuke en leerzame middag. Dit moeten we echt blijven doen. Volgend jaar doen we het nog eens dunnetjes over.”

Soep, curry en een toetje

Deelnemers van de Stamtafels uit Zuidoost gingen samen met medewerkers van de Nuon koken bij Resto van Harte. In groepjes, waarbij de deelnemers en Nuon-medewerkers met elkaar mixten, werd soep, curry en een toetje gemaakt.

Het was een zeer geslaagde Prokkelweek! Een met mooie verhalen, nieuwe ontmoetingen en vooral heel veel plezier!

Laat een reactie achter