Prisma zoekt wandelmaatjes in Amsterdam!

Wil jij als vrijwilliger van grote betekenis zijn voor een Amsterdammer met een licht verstandelijke beperking? Bijdragen aan een gezonde levensstijl? Word dan wandelmaatje!

Je wordt wandelmaatje van een Amsterdammer* met een licht verstandelijke beperking. Door het coronavirus is dit een onzekere tijd, zeker voor mensen met een licht verstandelijke beperking. Eenzaamheid is toegenomen onder de doelgroep. Daarom ondersteun jij een deelnemer om lekker samen naar buiten te gaan en in beweging te komen! Jullie gaan wandelen in de buurt waar de deelnemer woont. Je helpt de deelnemer om zijn/haar buurt beter te leren kennen en ontdekt gaandeweg ook wat iemands wensen en talenten zijn. In beweging zijn en sociaal contact staan voorop in het maatjescontact.
* We koppelen je het liefst aan een buurtbewoner, iemand uit hetzelfde stadsdeel waar jij woont, dat maakt het afspreken makkelijk.

Wie zoeken wij?

• Je hebt een positieve en enthousiaste houding
  • Je neemt makkelijk initiatief en bent ondernemend
  • Je kijkt naar iemands mogelijkheden
  • Je kan goed en helder communiceren en komt je afspraken na
  • Je sluit aan bij de wensen en behoeften van de deelnemer
  • Je bent gemiddeld 2 uur per week beschikbaar voor in ieder geval 6 maanden

Wat bieden wij jou?

• Bijzonder contact met bijzondere mensen
  • Reis-en onkostenvergoeding
  • Leuke (online) trainingen op het gebied van de doelgroep en coaching
  • Professionele begeleiding en altijd iemand om op terug te vallen met je vragen
  • Je wordt onderdeel van een heel enthousiast team van vrijwilligers en professionals

Dankzij jou gaat iemand meer/makkelijker de deur uit en wordt iemands zelfvertrouwen vergroot. Met jouw ondersteuning komt iemand (meer) buiten en vooral lekker in beweging! Door jouw tijd en aandacht maak je een wereld van verschil maken in iemands leven en lever je een belangrijke bijdrage aan bestrijding van eenzaamheid.

Inzet

Dagen en tijden zijn in overleg met jou en je maatje.

Ja dat wil ik!

Stuur een korte motivatie en je C.V. naar vrijwilligers@stichtingprisma.nl, dan maken we afspraak voor een kennismaking waarin we bespreken of deze vacature bij je past.
Of bel voor meer informatie Maaike van de Berg: 06-11376140