Prisma Orkest zoekt nieuwe muzikanten

Foto: Sake Rijpkema

Drums, sambaballen, piano en xylofoon klinken door de kerk op donderdagavond. Het is tijd voor het Prisma orkest. Er is plaats voor een aantal nieuwe orkestleden. Zoals iemand die blokfluit kan spelen maar ook andere deelnemers met ritmegevoel zijn van harte welkom!

Dirigent en vrijwilliger Foppe-Jan Montsma begeleidt het orkest samen met pianist Arjen Siegmann. Daarbij zorgen Greta van der Kroon en Lies Kindt voor de gezelligheid elke donderdag in Kerk de Bron.  Foppe:  “We zoeken nog nieuwe leden voor het orkest. Het is zo leuk om deelnemers blij te zien worden van muziek maken”. Het orkest speelt allemaal verschillende liedjes.
Zoals Amsterdamse liedjes, klassieke muziek, maar ook gezangen en psalmen.

Carlos, een van de deelnemers, gaat al een jaar naar het orkest, hij speelt de tamboerijn. Hij houdt van salsa muziek en danst ook thuis. Overdag werkt hij bij een boekbinderij in de stad. Hij heeft vrienden gemaakt bij het orkest en speelt graag samen met Hans die de xylofoon speelt.

Uwke Xenos heeft veel les gehad in drummen en zit sinds een jaar in het orkest. Hij speelt de drums en glundert ervan als hij speelt. Hij heeft een goed ritmegevoel en speelt enthousiast mee. Thuis luistert hij graag naar Johnny Cash.

Het orkest zoekt nieuwe deelnemers. Ze repeteert elke donderdagavond van 19.30 tot 20.30 uur in Kerk de Bron in Amsterdam-oost.
Belangstelling? Laat het ons weten: info@stichtingprisma.nl
Of meld je direct aan via onze website >> aanmelden voor het orkest