Prisma Actief in de Wijk

Prisma is actief midden in de wijk, voor alle Amsterdammers met een verstandelijke beperking! Dat doen we op verschillende manieren. Prisma biedt Buurtmaatjes, organiseert Stamtafels en helpt mensen met een verstandelijke beperking bij het vinden van passende vrijetijdsactiviteiten in de buurt.

Om meer mensen te laten weten wat we doen hebben we een filmpje gemaakt. Bekijk hier het filmpje
Wil jij meer informatie, neem contact op met Prisma, telefoonnummer: 020 – 88 66 260

Prisma is Actief midden in de Wijk met de Participatiecoach, met de Stamtafel en door middel van Buurtmaatjes.

Participatiecoach
Meedoen aan activiteiten in de eigen wijk? Gebruikmaken van een voorziening dicht in de buurt? Maar niet goed weten hoe? Dan is de participatiecoach het eerste aanspreekpunt en verbindende schakel. De participatiecoach helpt ook bij het vinden van een passen Prisma activiteit.

De Stamtafel
In de stadsdelen Oost, West en Noord heeft stichting Prisma het initiatief genomen voor Stamtafels. Een Stamtafel is een lokale ontmoetingsplek, midden in de wijk. Voor mensen met een licht verstandelijke beperking. Een keer per maand wordt er samen gegeten of een drankje gedronken. Aan tafel wisselen de deelnemers tips uit en maken plannen voor bezoekers en activiteiten in de wijk.

Buurtmaatjes
Niet iedereen staat stevig genoeg in de schoenen om zelfstandig een activiteit in de wijk te vinden of te bezoeken. Voor hen zijn er de Buurtmaatjes. Een Buurtmaatje is een vrijwilliger, die wordt gekoppeld aan een bewoner met een licht verstandelijke beperking. Met als doel dat hij of zij na maximaal een half jaar zelfstandig kan deelnemen aan een activiteit. Prisma biedt maatjes in de stadsdelen: Noord, Oost, West en Zuidoost.

Informatie
Wil jij meer weten over de participatie – activiteiten van Prisma? Neem contact met ons op.
E-mail adres: info@stichtingprisma.nl
Telefoon: 020 – 8866260

Meer informatie vind je ook op onze site: >>Lees verder