Première rapclip ‘Verbeat het pesten’

Op vrijdag 20 juni 2014 gaat in theater het Zonnenhuis in Amsterdam Noord de rapclip ‘Verbeat het pesten’ in première. De clip is gemaakt door 14 jongeren met én zonder verstandelijke beperking. De jongeren hebben zelf het thema gekozen. Ze zien om zich heen dat er nog altijd jongeren gepest worden.

Murat, een van de rappers, en verstandelijke beperkt: “We willen dat het pesten stopt, het is niet leuk, ze hebben er last van en sommigen plegen zelfs zelfmoord”. ‘Verbeat het pesten’ is onderdeel van het project Ik wil met jou… in Noord een brede samenwerking tussen Prisma en zorg- en welzijnspartijen in Noord.

Sinds half maart komen de jongeren wekelijks samen in het Jongerenproductiehuis Satirius (DOCK). Onder artistieke leiding van Lamyn Belgaroui, vredesambassadeur in Amsterdam Noord, hebben ze samen de raps geschreven, de muziek gekozen, het logo gemaakt, studio opnames gedaan, de danspasjes bedacht en de clip opgenomen. Murat (16 jaar): “Het was super spannend om de opnames in de studio te doen, misschien maken we er nog een cd van”.