Wil je je graag inzetten voor volwassenen met een (licht) verstandelijke beperking? En leg je graag dingen uit en ben je geduldig? Dan zoeken wij jou!

Prisma is voor twee verschillende zwemactiviteiten op zoek naar een Lifeguard/Zweminstructeur die de activiteit(en) wil coördineren.

Recreatief zwemmen maandagavond (West)

De maandagavond staat Het Marnix zwembad in het teken van recreatief zwemmen. Het is voor deelnemers die baantjes willen zwemmen en hierbij aanwijzingen willen krijgen of er kan gebruik worden gemaakt van de spelmaterialen die aanwezig zijn. Recreatief zwemmen op de maandagavond is van 18:45 – 21:30uur.

Special Olympics wedstrijdzwemmen (Noord)

Op de donderdagavond kunnen jongeren/volwassenen met een (licht) verstandelijke beperking wedstrijdzwemmen in het Friendship Centre. De deelnemers krijgen training en worden gecoacht om wedstrijden te zwemmen. Ook worden er een aantal keer per jaar wedstrijden gezwommen tegen andere zwemverenigingen in de omgeving. Het wedstrijdzwemmen op de donderdagavond is van 18:30 – 20:30.

Jij houdt van gezelligheid en vindt het leuk om anderen te motiveren, op een leuke manier met bewegen bezig te zijn en de zwemtechnieken aan te leren. Jij bent de vrijwilliger die een keer per week wil komen om de zwemactiviteit(en) te ondersteunen. Het activiteitenseizoen bestaat uit 30 lessen in een jaar.

Wat verwachten we van jou?

• Enthousiasme om je in te zetten voor onze doelgroep
  • Ervaring met de doelgroep is fijn, maar is geen vereiste
  • Leeftijd minimaal 21 jaar
  • Diploma Lifeguard/zweminstructeur
  • Bij het zwemmen hoort ook het ontvangen van de deelnemers en hen na les de naar het vervoer (busjes) begeleiden

Wat heeft de organisatie jou te bieden?

We bieden enthousiaste deelnemers en een gezellig team om mee samen te werken. Vanuit Prisma krijg je een training en begeleiding op het vlak van omgang met verstandelijk beperkten.

Wat maakt dit werk de moeite waard?

Je bent het vaste gezicht voor de deelnemers die er iedere week weer naar uitkijken om te komen zwemmen. Je krijgt daar van hen een enorme waardering voor terug! Daarnaast leer je nieuwe mensen kennen die net als jij de doelgroep een warm hart toedragen en draag je bij aan een fijne zwemavond voor de deelnemers.

Aan de slag bij Prisma

Nadat je je hebt aangemeld neemt onze vrijwilligerscoördinator contact met je op voor een kennismakingsgesprek. Tijdens dit gesprek krijg je ook een introductiepakket waarin alle informatie staat over werken als vrijwilliger bij Prisma. Als vrijwilliger bij Prisma moet je een Verklaring omtrent Gedrag (VOG) overhandigen. Na ondertekening van de vrijwilligersovereenkomst, waarin wederzijdse afspraken staan, kun je aan de slag!