Cupido is er ook voor Amsterdammers met een beperking

De Rabobank, lokale ondernemers en welzijnsorganisaties slaan de handen ineen voor het Valentijn Diner. Deze is gericht op Amsterdammers met een lichte verstandelijke beperking. Vrijdag 9 februari vindt het diner plaats in Grand Café Genieten. Stichting Prisma, dé organisatie voor Amsterdammers met een verstandelijke beperking is initiatiefnemer en trekker van het event. En wie weet worden de bezoekers geraakt door de pijlen van Cupido!

Vriendschap…of misschien wel liefde

Monique (52 jaar): “Ik hoop dat ik die avond een leuke klik heb met iemand. Ik zoek een man van mijn leeftijd en het liefst met kinderen.”

Frederike de Vries, participatiecoach bij Prisma en organisator van het event vertelt dat er veel vraag is: “We merken dat onder deze Amsterdammers veel behoefte is aan vriendschap en liefde. Tegelijk is het voor deze groep vaak moeilijker om nieuwe contacten te maken en relaties te onderhouden. Met dit event willen we hier aandacht aan besteden en de drempels verlagen om met elkaar in contact te komen.”

Samenwerken aan een mooi event

Tijdens het event kunnen 50 Amsterdammers met een licht verstandelijke beperking mee doen aan een avondvullend programma gericht op ontmoeting. Prisma organiseert het Valentijns event samen met partners. Zo serveren de vrijwilligers van Resto van Harte een driegangen menu. Tussen de gangen begeleidt ABC-date een speeddate sessie. Stichting MEE geeft een workshop over vriendschap en liefde. Tot slot is er die avond live muziek en een pop-up fotostand. De middag wordt gesponsord door de Rabobank en lokale ondernemers.

Voor meer informatie over het Valentijns event kunt u contact opnemen met: Stichting Prisma, 020-8866260, info@stichtingprisma.nl