Ben je creatief en vind je het leuk om samen met een groep enthousiaste deelnemers creatieve activiteiten te doen? Word dan onze nieuwe coördinator!

Samen knutselen, kleuren en dansen op leuke muziek! De deelnemers zijn mensen met meervoudige handicaps die veel begeleiding nodig hebben. Je werkt samen met enthousiaste vrijwilligers. Je bedenkt met elkaar de activiteit en doet om de beurt inkopen hiervoor. Denk bijvoorbeeld aan het maken van een spin van snoep of iets creatiefs maken voor Pasen/Kerst. De avond is een samenwerking tussen Amsta Karaad en Stichting Prisma. In Amsta Karaad aan de Overtoom wonen circa 100 mensen met een verstandelijke beperking, veelal met meervoudige handicaps.

Wat verwachten we van je?

21 jaar of ouder, je staat stevig in je schoenen, bent enthousiast en neemt makkelijk de leiding.

Tijdsinvestering

Woensdagavond van 18.45 tot ongeveer 20.30 uur op de Overtoom Amsterdam West.

Wat heeft stichting Prisma jou te bieden?

Je werkt met enthousiaste deelnemers die het erg leuk vinden om met jou te koken. Het niveau van de deelnemers is erg verschillend op deze activiteit, maar alle deelnemers zijn even blij met jouw aanwezigheid en aandacht! Je kan meer ervaring opdoen in het werken met groepen. Vanuit Prisma krijg je training en begeleiding op het vlak van omgang van mensen met een beperking.

Jij bent de vrijwilliger en het vaste gezicht voor de amateur koks, de held of heldin die de deelnemers komt verblijden met een hapje dat ze zelf hebben gemaakt (en opeten). Je krijgt er een enorme hoeveelheid waardering voor terug.

Aan de slag bij stichting Prisma

Nadat je je hebt aangemeld via iwillems@stichtingprisma.nlneemt onze vrijwilligerscoördinator Irene Willems contact met je op voor een kennismakingsgesprek. Tijdens dit gesprek krijg je ook een introductiepakket waarin alle informatie staat over werken als vrijwilliger bij Prisma. Als vrijwilliger bij stichting Prisma moet je een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overhandigen. Na ondertekening van de vrijwilligersovereenkomst, waarin wederzijdse afspraken staan, kun je aan de slag!