GEZOCHT: Coördinator soos ‘t Haventje

Vind jij het leuk om deelnemers te ondersteunen bij het bedenken van leuke, gezellige en ontspannende activiteiten? En heb je er plezier in om hen te stimuleren zodat ze dat zelfstandig kunnen doen? Dan zoeken we jou!

De activiteit

Eén keer per twee weken komt een enthousiaste groep deelnemers met een licht verstandelijke beperking samen bij ’t Haventje voor ontspannende activiteiten. Denk bijvoorbeeld aan een filmavond, bingo of een quiz. Samen met een team van vrijwilligers worden de deelnemers gestimuleerd om de activiteiten zo zelfstandig mogelijk te bedenken en uit te voeren. Naast het avondprogramma kunnen de deelnemers ook biljarten, darten of sjoelen en er wordt muziek gedraaid.

• Bij deelnemers inventariseren welke activiteiten zij willen ondernemen en wat hun rol kan zijn in de organisatie en uitvoering van de activiteiten.
  • Deelnemers coachen bij de uitvoering en organisatie van activiteiten.
  • Een team van 3 vrijwilligers en 2 stagiaires aansturen en coachen.
  • I.o.m. deelnemers en vrijwilligers activiteiten bedenken.
  • Budget beheren, dat betekent de kas beheren en opmaken.
  • Contact onderhouden met de medewerker van kantoor Producent Recreatie & Welzijn.

Wie zoeken wij?

• Je staat stevig in je schoenen en neemt makkelijk de leiding.
  • Je hebt (enige) ervaring met organiseren van activiteiten en in het werken met groepen.
  • Je hebt een positieve instelling en vindt het leuk om de deelnemers te ondersteunen in hun zelfstandigheid.
  • Je stimuleert de deelnemers en legt de focus op hun mogelijkheden.
  • Bij voorkeur heb je een opleiding gevolgd in de richting van zorg en welzijn.
  • Je bent om de week beschikbaar op vrijdagavond.

Tijdsinvestering

Een keer per twee weken van 19.00-23.00 uur, en enkele uren voorbereiding in de maand. ’t Haventje wordt gehouden bij Philadelphia Zorg, Ontmoetingspunt Da Costa, Kinkerstaat 42 in Amsterdam West.

Wat heeft stichting Prisma jou te bieden?

Als vrijwilliger bij Prisma maak je deel uit van een enthousiast team van vrijwilligers, professionals en stagiaires. Je krijgt training in herkennen van en omgaan met de doelgroep, intervisie en individuele begeleiding. In overleg worden reiskosten vergoed. Bij vragen kun je altijd terugvallen op de producent Recreatie & Welzijn.

Je levert een belangrijke bijdrage aan de zelfstandigheid van en gezelligheid in het leven onze deelnemers. Met jouw hulp zijn zij (beter) in staat zelfstandig leuke activiteiten te bedenken en uit te voeren. Je werkt samen met andere betrokken vrijwilligers die zich met veel enthousiasme inzetten voor de deelnemers. Jij kunt je verder ontwikkelen in het werken met groepen, de doelgroep en het aansturen van vrijwilligers en stagiaires.

Aan de slag bij stichting Prisma

Nadat je je hebt aangemeld met een korte motivatie en je cv via iwillems@stichtingprisma.nl neemt onze vrijwilligerscoördinator contact met je op voor een kennismakingsgesprek. Tijdens dit gesprek krijg je ook een introductiepakket waarin alle informatie staat over werken als vrijwilliger bij Prisma. Als vrijwilliger bij stichting Prisma moet je een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overhandigen. Na ondertekening van de vrijwilligersovereenkomst, waarin wederzijdse afspraken staan, kun je aan de slag!