Buurtmaatjes Nina en Arjan

Nina en Arjan zijn sinds eind vorig jaar maatjes van elkaar. Via het buurtmaatjes project van stichting Prisma hebben zij elkaar ontmoet. “Toen Arjan en ik elkaar net leerden kennen was het nog een beetje aftasten wat nou een leuke activiteit zou zijn. Door samen te wandelen, thee te drinken en te praten kwamen we op het idee om iets met natuur te doen. Arjan is namelijk een natuurmens, hij weet heel veel van vogels en andere dieren en hij is een vegetariër” vertelt Nina.

Tijdens een wandeling door het park, fietsten de twee toevallig langs moestuin Oost Indisch Groen aan de rand van het Flevopark. Ze zijn een kijkje gaan nemen en de prachtige tuin en de sfeer sprak hen erg aan. “We hebben gevraagd of wij daar iedere woensdag mochten komen helpen én of Arjan uiteindelijk zelfstandig zou mogen komen. Dat mocht!“ vertelt Nina enthousiast. Een tijdlang zijn zij samen naar de moestuin gegaan, maar Arjan voelde zich al snel vertrouwd en wilde vaker aan de slag. Nu gaat hij helemaal zelfstandig naar de tuin toe en kweekt hij zijn eigen knollen en daslook!

Voor Nina is het maatjesproject een leuke én leerzame ervaring: “Het werken in de moestuin met Arjan en Eelco, coördinator van de moestuin, is super leuk en leerzaam. Eelco weet alles van planten en Arjan weet alles van vogels, dus ik heb heel veel geleerd. Daarnaast is het geweldig om te zien hoe Arjan is gegroeid. Hij heeft echt zijn plekje bij de moestuin gevonden!”

Wil jij ook een maatje? Of wil jij als vrijwilliger aan de slag voor het maatjesproject?
Neem dan contact op met stichting Prisma:info@stichtingprisma.nl
of telefonisch: 020-8866260
Bekijk ook de website voor meer informatie: Word ook een Maatje
Lees hier verder voor Ik zoek een Buurtmaatje