Enthousiaste begeleider voor museumbezoek gezocht!

Hou jij van musea? En wil jij een aantal enthousiaste bewoners uit Noord begeleiden om maandelijks het museum te bezoeken? Dan zoeken wij jou!

Een aantal bewoners uit Noord willen graag verschillende musea bezoeken in Amsterdam. Zij vinden het lastig om dit geheel zelfstandig te doen en zoeken daarom een enthousiaste vrijwilliger die maandelijks mee kan gaan en het bezoek kan initiëren. In overleg met elkaar bepaal je maandelijks welk museum jullie wanneer gaan bezoeken. Je coacht de deelnemers om zoveel mogelijk zelfstandig te doen. Het contact, de ervaring en de gezelligheid staan centraal.

Jouw taken:

• Deelnemers waar nodig ondersteunen in het contact leggen met elkaar om het museumbezoek te plannen
  • Deelnemers zoveel mogelijk zelfstandig laten doen, van afspraken maken, het reizen tot de kaartjes kopen
  • Je bent ondersteunend/coachend in het contact maken met elkaar en hebt een verbindende rol voor de groep
  • Je bezoekt samen met het groepje maandelijks een museum

Wie zoeken wij?

• Je staat stevig in je schoenen en neemt makkelijk de leiding
  • Je coacht de deelnemers zoveel mogelijk zelfstandig te doen
  • Je hebt oog voor wat iemand kan
  • Je bent positief en laat het initiatief zoveel mogelijk bij de deelnemers
  • Je bent maandelijks 4 uur beschikbaar
  • Het is handig als je zelf een museumkaart hebt

Tijdsinvestering

Eenmaal per maand 4 uur, dagen en tijden in overleg met de groep.

Wat heeft stichting Prisma jou te bieden?

Als vrijwilliger bij Prisma maak je deel uit van een enthousiast team van vrijwilligers, professionals en stagiaires. Je krijgt training in herkennen van en omgaan met de doelgroep, intervisie en individuele begeleiding. In overleg worden reiskosten vergoed. Bij vragen kun je altijd terugvallen op de participatiecoach van Noord.

Je levert een belangrijke bijdrage aan de zelfstandigheid van onze deelnemers. Met jouw hulp zijn zij (beter) in staat zelfstandig leuke activiteiten te bedenken en uit te voeren. Je werkt samen met andere enthousiaste vrijwilligers die zich met veel enthousiasme inzetten voor de deelnemers. Jij kunt je verder ontwikkelen op het gebied van coaching.

Aan de slag bij stichting Prisma

Nadat je je hebt aangemeld met een korte motivatie en je cv via iwillems@stichtingprisma.nl neemt onze vrijwilligerscoördinator contact met je op voor een kennismakingsgesprek. Tijdens dit gesprek krijg je ook een introductiepakket waarin alle informatie staat over werken als vrijwilliger bij Prisma. Als vrijwilliger bij stichting Prisma moet je een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overhandigen. Deze wordt door Prisma voor je aangevraagd. Na ondertekening van de vrijwilligersovereenkomst en het overhandigen van de VOG kun je aan de slag!