Aftrap succesproject ‘Ik wil met jou…’ in Amsterdam-West

Op donderdag 13 november is de aftrap van het succesproject Ik wil met jou… in West. Karen Soeterik, namens initiatiefnemer Prisma: “We zijn er trots op dat we na het succes in Amsterdam-Noord ook in West starten. Dat doen we samen met alle zorg- en welzijnspartners in West. We gaan ervoor zorgen dat bewoners met een verstandelijke beperking, samen met bewoners zonder verstandelijke beperking dichtbij huis mee kunnen doen aan activiteiten.”

Samen met buurtgenoten en welzijnspartners worden in de verschillende buurtcentra en andere locaties in het stadsdeel aantrekkelijke activiteiten georganiseerd en toegankelijk gemaakt voor buurtbewoners met een verstandelijke beperking. Zowel voor kinderen, jongeren als volwassenen. De activiteiten variëren van ontmoeten, bewegen, sporten, samen eten tot creatieve activiteiten. Actief meedoen? Meld je aan op www.stichtingprisma.nl

Ik wil met jou...in West

Ik wil met jou…in West

Ondertekening samenwerkingsconvenant en introductie buurtpanel
Op 13 november tekenen zorg- en welzijnspartners in West het samenwerkingsconvenant. Ook buurtbewoners met een verstandelijke beperking hebben een prominente rol in het project. Zij vormen het buurttestpanel en worden op 13 november voorgesteld door Jeroen van Berkel, portefeuillehouder Zorg en Welzijn van stadsdeel West. Andere partners zijn MEE Amstel en Zaan, zorginstellingen Amsta Karaad, Philadelphia en Cordaan en welzijnsinstellingen ABC Alliantie en IJDockzz.

Ik wil met jou…in West bestaat uit:
* Expeditie West: Het buurtpanel, bestaande uit bewoners met een verstandelijke beperking testen het bestaande activiteitenaanbod in West.

* Show Your Talent: Jongeren met en zonder verstandelijke beperking gaan aan de slag met dans, muziek, theater en of audiovisuele media. De eerste uitvoering is 12 december 2014.

* Buurtmaatjes: Bewoners zonder beperking gaan op stap met bewoners met beperking om leuke activiteiten in de buurt te bezoeken.

* Welkom bij ons: De buurt is welkom op meerdere zorglocaties in West, zoals De Wending, Ontmoetingsplek Da Costa, Marcantilaan en De kleine Johannes. Gezamenlijk worden activiteiten opgezet waarbij gebruik gemaakt wordt van de unieke faciliteiten als sportzalen en professionele keukens.

Programma 13 november 2014
15.00 uur     Inloop
15.30 uur   Interview met Karen Soeterik, projectleider Ik wil  met jou…in West
15.45 uur     Interview met Jeroen van Berkel, portefeuillehouder Zorg en Welzijn, Stadsdeel West
15.55 uur    Maak kennis o.l.v. Jeroen van Berkel met ons Buurtpanel.
16.15  uur  Korte gesprekken met partnerorganisaties door een van de buurtpanelleden
16.30  uur  Pilots in beeld. Interviews met medewerkers van de verschillende pilots
16.45 uur    Ondertekening samenwerkingsconvenant
17.00 uur   Borrel met bijzondere act