Ben je muzikaal, enthousiast en heb jij zin om met een enthousiast orkest leuke muziek te maken? Word dan activiteitenbegeleider bij Prisma Muziek!

De activiteit

Iedereen die een eenvoudig instrument wil leren bespelen kan deelnemen aan de activiteit Prisma Muziek. Er wordt aandacht besteed aan maat, ritme, melodie en toonhoogte. Dit gebeurt onder leiding van een vaste dirigent en enthousiaste vrijwilligers. Samen speel je verschillende liedjes. Je ondersteunt deelnemers bij het bespelen van de instrumenten waar dat nodig is. Zelf speel je ook mee in dit kleine orkest. Daarnaast enthousiasmeer je deelnemers om andere instrumenten uit te proberen en zo hun horizon te verbreden. Twee keer per jaar treedt het orkest op in de kerk, met Pasen en met Kerst. Naast muziek maken is het sociale aspect voorafgaand aan deze activiteit belangrijk. Even gezellig kletsen en aandacht voor de deelnemers is zeker net zo essentieel als samen muziek maken.

Wat ga je doen?

• Deelnemers ondersteunen bij het bespelen van hun instrument
  • Deelnemers coachen bij het uitproberen van andere instrumenten
  • Met de andere vrijwilligers zorgen voor koffie en thee
  • Gezellig een praatje maken met de deelnemers
  • Deelnemers ondersteunen bij Aanvullend Openbaar Vervoer, bijvoorbeeld even meelopen naar het busje

Wie zoeken wij?

• Je bent enthousiast en geduldig
  • Je neemt makkelijk initiatief
  • Je kijkt naar iemands mogelijkheden
  • Het is leuk als je een instrument bespeelt

Tijdsinvestering

Iedere donderdag van 19.00 tot 20.45 uur in Amsterdam Oost. De activiteit loopt tot en met begin juni. Daarna is er een zomerstop en start de activiteit in september weer.

Wat heeft Prisma jou te bieden

Als vrijwilliger bij Prisma maak je deel uit van een enthousiast team van vrijwilligers, stagiaires en professionals. Je volgt een training gericht op de doelgroep en kunt maandelijks intervisiebijeenkomsten bijwonen. Bij vragen kun je altijd terugvallen op de producent Recreatie & Welzijn. Reiskosten worden in overleg vergoed.

Wat maakt dit werk de moeite waard?

Je maakt kennis met deelnemers en vrijwilligers die met veel passie en enthousiasme wekelijks muziek maken met elkaar. Samen ga je oefenen en je voorbereiden op de optredens.

Aan de slag bij Prisma

Meld je aan met een korte motivatie en je cv bij onze vrijwilligerscoördinator Irene Willems via iwillems@stichtingprisma.nl Zij neemt contact met je op voor een kennismakingsgesprek. Tijdens dit gesprek krijg je ook een introductiepakket waarin alle informatie staat over werken als vrijwilliger bij Prisma. Als vrijwilliger bij stichting Prisma moet je een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) aanvragen. Hier zijn geen kosten aan verbonden. Na ondertekening van de vrijwilligersovereenkomst (waarin wederzijdse afspraken staan) en het overhandigen van de VOG kun je aan de slag!