kinderen-tieners-meet-2-moveHoud jij van bewegen? Vind je het leuk om met kinderen om te gaan? En ben je beschikbaar op woensdagmiddag? Dan ben jij geknipt als vrijwilliger bij Meet2Move!

Elke woensdagmiddag kunnen kinderen tussen 5 en 12 jaar met en zonder lichamelijke beperking onder professionele begeleiding lekker samen bewegen. Locatie is de gymzaal van de Heldringschool in Amsterdam Noord. Terwijl de kinderen springen, klimmen, rennen en ballen, kunnen de ouders samen een kopje thee of koffie drinken.. De activiteiten vinden plaats in de gymzaal, terwijl de kinderen bewegen is er voor de ouders de mogelijkheid samen een kop koffie te drinken. Je houdt tijdens de activiteit een oogje in het zeil en zorgt ervoor dat de middag goed verloopt. Daarnaast ondersteun je de docenten waar dat nodig is.

Wat verwachten we van je?
Je bent 18 jaar of ouder en vindt het leuk om met kinderen om te gaan. Je hebt affiniteit met verschillende manieren van bewegen en vindt het leuk om dingen uit te leggen. Het is niet noodzakelijk dat je ervaring hebt met kinderen met een verstandelijke beperking. Enthousiasme en inlevingsvermogen zijn vooral van belang. Je voelt je verantwoordelijk voor een goed verloop van de middag en zorgt voor een goede sfeer.

Tijden
Elke woensdagmiddag tussen 13.30 en 16 uur. Reageer alleen als je wekelijks beschikbaar bent!

Wat heeft stichting Prisma jou te bieden?
Als vrijwilliger bij Prisma maak je deel uit van een enthousiast vrijwilligersteam. Je kunt rekenen op training, intervisie en individuele begeleiding. Bij vragen kun je altijd terugvallen op de activiteitencoördinator. Prisma betaalt de kosten voor de activiteit. Reiskosten en andere onkosten worden in overleg vergoed.

Je bent het vaste gezicht voor de kinderen en hun ouders, die blij zijn met jouw aanwezigheid en ondersteuning. Je leert nieuwe mensen kennen en krijgt mogelijkheden om jezelf verder te ontwikkelen wat betreft omgaan met onze doelgroep, organiseren en improviseren.

Aan de slag bij stichting Prisma
Nadat je je hebt aangemeld via iwillems@stichtingprisma.nl neemt onze vrijwilligerscoördinator contact met je op voor een kennismakingsgesprek. Tijdens dit gesprek krijg je ook een introductiepakket waarin alle informatie staat over werken als vrijwilliger bij Prisma. Als vrijwilliger bij stichting Prisma moet je een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overhandigen. Na ondertekening van de vrijwilligersovereenkomst, waarin wederzijdse afspraken staan, kun je aan de slag!