Houd je van zwemmen en wil je graag bijdragen aan een ontspannen zwemavond voor mensen met een verstandelijke beperking? Dan zoeken we jou!

De activiteit

Iedere dinsdagavond staat in het teken van recreatief zwemmen in het AGO bad in Diemen. Het is voor deelnemers met een matig verstandelijke beperking. Zij hebben veel begeleiding nodig. Deelnemers vinden het leuk om met jou te zwemmen, te praten of spelletjes te doen in het water. Je werkt samen met andere enthousiaste vrijwilligers. Met elkaar ben je verantwoordelijk voor een gezellige avond.

• Deelnemers stimuleren en ondersteunen om lekker bezig te zijn in het water
  • Een praatje maken met de deelnemers
  • Waar nodig en gewenst aanwijzingen geven bij het zwemmen en spelletjes
  • Deelnemers begeleiden van en naar de kleedkamers – je hoeft deelnemers niet te helpen bij het omkleden zelf
  • Bij het zwemmen hoort ook het ontvangen van de deelnemers en hen na les de naar het vervoer (busjes) begeleiden. Dit doe je in overleg met de activiteiten coördinator.

Wie zoeken wij?

• Affiniteit met de doelgroep
  • Minimaal zwemdiploma A
  • Je neemt initiatief
  • Je maakt makkelijk een praatje
  • Je stimuleert mensen en kijkt naar hun mogelijkheden
  • Beschikbaar op dinsdagavond tussen 18.30 – 21.00 uur

Wat heeft de organisatie jou te bieden?

Je werkt samen met enthousiaste vrijwilligers die de doelgroep een warm hart toedragen. Daarnaast ontvang je ook vanuit Prisma individuele begeleiding. Wij bieden training op het gebied van de doelgroep en maandelijks kun je intervisie bijwonen met andere vrijwilligers. Reiskosten worden in overleg vergoed.

Je bent het vaste gezicht voor de deelnemers die er iedere week weer naar uitkijken om te komen zwemmen. Je krijgt daar van hen een enorme waardering voor terug! Je levert een belangrijke bijdrage aan een gezellige en ontspannen zwemavond voor onze deelnemers.

Ja dit wil ik!

Meld je aan met een korte motivatie en je cv bij onze vrijwilligerscoördinator Irene Willems via iwillems@stichtingprisma.nl Zij neemt contact met je op voor een kennismakingsgesprek. Tijdens dit gesprek krijg je alle informatie over werken als vrijwilliger bij Prisma en bespreken we o.a. jouw voorkeuren en onze werkwijze.