Word jij mijn maatje

Buurtmaatjes in Amsterdam

Ria is 37 jaar en woont zelfstandig in Amsterdam Noord. Haar passie is Nederlandse muziek. Het is haar grote wens om nieuwe mensen te ontmoeten en echte vrienden te hebben. Ze heeft een licht verstandelijke beperking en weet daardoor niet goed hoe zij dit moet aanpakken. Ze vindt het spannend om alleen op pad te gaan. Daardoor zit Ria vaak alleen thuis. Word jij coach van Ria en help je haar op weg?

Wat ga je doen als Buurtmaatje?

Als buurtmaatje ga je samen met jouw maatje de buurt verkennen en leuke dingen doen. Bijvoorbeeld naar een sportclub, wandelen of eten in een buurthuis. Stap voor stap coach je jouw maatje bij het behalen van een doel. Bijvoorbeeld bij het nemen van nieuwe stappen, contact maken met anderen, het vinden van een leuke activiteit en het ontdekken van iemands interesses en talenten. We zijn actief in Amsterdam Noord, Oost, West, Zuid en Zuidoost.

Ben jij die enthousiaste coach die wij zoeken?

• Je bent geduldig en vindt het leuk om mensen te helpen
  • Je hebt een positieve en enthousiaste houding
  • Je weet mensen te motiveren en kijkt naar hun mogelijkheden
  • Je werkt graag zelfstandig en neemt makkelijk initiatief
  • Je bent gemiddeld 2 uur per week beschikbaar voor minimaal 6 maanden

Wat hebben wij jou te bieden?

• Bijzonder contact met bijzondere mensen
  • Leuke trainingen op het gebied van coaching en de doelgroep
  • Individuele begeleiding en maandelijks intervisie
  • Reis- en onkostenvergoeding
  • Werkervaring als coach
  • Je wordt onderdeel van een enthousiast team van professionals en vrijwilligers

Ja! Ik wil coach worden.

Heb jij 2 uurtjes per week (of om de week) tijd voor de periode van minimaal een half jaar? En wil jij een buurtbewoner met een verstandelijke beperking op weg helpen? Meld je dan nu aan en vul het contactformulier in.

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
Hoe vaak wil je je inzetten?
Waar?
Ik wil graag actief zijn
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Onze vrijwilligerscoördinator neemt zo snel mogelijk contact met je op! Voor meer informatie kun je bellen naar Prisma: 020 8866260.

Lees de verhalen van andere Maatjeskoppels!

Nieuwsgierig naar onze buurtmaatjes?

Lees het verhaal van Nina en Arjan, klik hier.

Lees het verhaal van Ugur en Alaattin, klik hier.