Welkom bij ons

Niet alle buurtbewoners met een verstandelijke beperking zijn zelfstandig genoeg om deel te nemen aan reguliere activiteiten in de buurt. Tegelijk hebben zij wel behoefte aan contact en gezelligheid. Een voorbeeld uit West is de woonlocatie de Kleine Johannes (Amsta Karaad). Ondanks dat deze locatie midden in een woonwijk in West ligt, zou er meer uitwisseling met de buurt kunnen zijn. Daarnaast wordt er in West vanuit de ontmoetingsplekken Da Costa (Philadelphia), de Wending (Cordaan) en de huiskamer  Marcantilaan (Cordaan) de afgelopen jaren al succesvol gepionierd in het betrekken van de buurt in activiteiten voor cliënten.

De pilot Welkom bij ons wil een extra impuls aan geven aan de betrokkenheid van buurtbewoners zonder verstandelijke beperking bij deze locaties. Vanuit bovengenoemde locaties wordt er gestart met activiteiten waar buurtbewoners met en zonder verstandelijke beperking samen gaan lezen, koken en sporten. Hierbij wordt gebruik gemaakt van de unieke faciliteiten die deze zorglocaties te bieden hebben zoals professionele keukens, activiteitenruimtes en sportfaciliteiten.

Voorleesclub Da Costa start op zaterdag 13 december. Voor meer informatie over de Voorleesclub in het kader van deze pilot ontwikkeld in samenwerking met de Ontmoetingsplek Dacosta stuurt  u een e-mai:  info@stichtingprisma.nl