yoga1Weet jij alles van yoga en heb je ervaring met lesgeven? Word dan yogadocent(e) bij Prisma!

Wat ga je doen?

Elke dinsdagavond komen de leden van de Yoga club samen voor een ontspannen les onder leiding van een professionele docent. De groep bestaat uit enthousiaste deelnemers die wekelijks met veel plezier naar de yoga les komen. Yoga is goed voor soepele spieren, geeft mensen kracht en nieuwe energie. Tijdens de les leren de deelnemers door eenvoudige oefeningen bewust te worden van hun eigen lichaam. Ze leren lichamelijk en geestelijk te ontspannen. Je werkt samen met een andere enthousiaste vrijwilliger. Samen draag je zorg voor de ontvangst van de deelnemers en indien nodig help je de deelnemers bij problemen met het vervoer.  Als docent(e) verzorg je de les, de andere vrijwilliger ondersteunt waar nodig. Dit spreek je onderling af. Je krijgt de vrijheid om een eigen invulling aan de lessen te geven. De yoga(vorm) die wordt gegeven staat niet vast. Het is vooral belangrijk dat je de lessen aanpast op het niveau van de deelnemers. Veel van de deelnemers zijn ook niet in staat om lang te staan dus er wordt ook vaak zittend yoga beoefend.

Wat verwachten we van je?

Als yogadocent(e) heb je ervaring het geven van yoga lessen. Je hebt er plezier in om deelnemers te stimuleren om op een leuke manier met bewegen bezig te zijn en nieuwe vaardigheden aan te leren. Het is niet noodzakelijk dat je ervaring hebt met mensen met een verstandelijke beperking. Enthousiasme, inlevingsvermogen en kennis van yoga zijn vooral van belang.

Tijdsinvestering

De les is elke week op dinsdagavond van 19:15 – 20:30 uur bij huis van de wijk het Anker, Jacques Veltmanstraat 427, 1065 DC Amsterdam. Je bent om de week beschikbaar. De data stem je af met de Producent Recreatie & Welzijn en de andere docente.

Wat heeft Prisma jou te bieden?

Als vrijwilliger bij Prisma maak je deel uit van een enthousiast team van vrijwilligers, stagiaires en professionals. Je kunt rekenen op training mbt de doelgroep, individuele begeleiding en intervisie. Bij vragen kun je altijd terugvallen op de Producent Recreatie & Welzijn. Reiskosten en andere onkosten worden in overleg vergoed.

Wat maakt dit werk de moeite waard?

Je hebt bijzonder contact met bijzondere mensen en levert een belangrijke bijdrage aan de ontspanning van onze deelnemers.

Aan de slag bij Prisma

Meld je aan bij onze vrijwilligerscoördinator Irene Willems via iwillems@stichtingprisma.nl Zij neemt contact met je op voor een kennismakingsgesprek. Tijdens dit gesprek krijg je ook een introductiepakket waarin alle informatie staat over werken als vrijwilliger bij Prisma. Als vrijwilliger bij stichting Prisma moet je een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overhandigen. Na ondertekening van de vrijwilligersovereenkomst, waarin wederzijdse afspraken staan, kun je aan de slag!