kinderenHoud je van dansen en wil je graag iets betekenen voor kinderen in het speciaal onderwijs? Lees dan verder!

Vanaf april start Prisma een nieuwe dansgroep op de donderdagmiddag op een speciaal onderwijs school in Amsterdam West. De dansles is voor leerlingen van de school. Het zijn kinderen met een verstandelijke beperking in de leeftijd van 4 t/m 12 jaar. Als vrijwilliger ontvang je de kinderen, sta je waar nodig ouders te woord, ondersteun je bij het vervoer. Er is een open deuren beleid voor het omkleden, wat inhoudt dat iedereen altijd zichtbaar is voor elkaar. Waar nodig ondersteun je kinderen bij het omkleden.

Wat verwachten we van je?

– Je bent 21 jaar of ouder – Je staat stevig in je schoenen – Je hebt ervaring in het werken met kinderen – Je kunt goed grenzen stelen

Tijdsinvestering

Iedere donderdagmiddag van 14.30-16.30 uur vanaf april. Op 17 maart is er een kennismaking op locatie met de leerlingen, dansdocent en vrijwilligers.

Wat heeft Prisma jou te bieden?

Als vrijwilliger bij Prisma maak je deel uit van een enthousiast team van vrijwilligers, stagiaires en professionals. Je kunt rekenen op intervisiebijeenkomsten en deskundigheidsbevordering. Bij vragen kun je altijd terugvallen op de activiteitencoördinator en de vrijwilligerscoördinator. Reiskosten en andere onkosten worden in overleg vergoed.

Je begeleidt enthousiaste deelnemers die heel blij zijn met jouw ondersteuning. Je leert bijzondere mensen kennen en draagt bij aan een gezellige tijd voor de deelnemers. Je leert nieuwe mensen kennen en krijgt mogelijkheden om jezelf verder te ontwikkelen wat betreft omgaan met onze doelgroep, organiseren en improviseren en groeps- en 1 op 1 begeleiding.

Aan de slag bij Prisma

Nadat je je hebt aangemeld via vrijwilliger@stichtingprisma.nl neemt onze vrijwilligerscoördinator contact met je op voor een kennismakingsgesprek. Tijdens dit gesprek krijg je ook een introductiepakket waarin alle informatie staat over werken als vrijwilliger bij Prisma. Als vrijwilliger bij stichting Prisma moet je een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overhandigen. Na ondertekening van de vrijwilligersovereenkomst, waarin wederzijdse afspraken staan, kun je aan de slag!