Nederland, Amsterdam, 23-4-2015 Activiteit: Het Prisma Orkest, o.l.v. Foppe Montsma, in de Maarten Lutherkerk in Amsterdam Zuid. Stichting Prisma organiseert en stimuleert vrijetijdsbesteding en participatie voor kinderen, jongeren en volwassenen met een verstandelijke beperking. Alle activiteiten worden begeleid door vrijwilligers. Foto: Sake Rijpkema/Hollandse Hoogte

(Fluitende) coördinator gezocht!

Ben je muzikaal, heb je ervaring met het begeleiden van een orkest en wil je je graag inzetten voor mensen met een verstandelijke beperking? Word dan de nieuwe coördinator van ons orkest!

Iedereen die een eenvoudig instrument wil leren bespelen kan deelnemen aan het Prisma orkest. Er wordt aandacht besteed aan maat, ritme, melodie en toonhoogte. Dit gebeurt onder leiding van een vaste dirigent en met begeleiding op de piano. Het orkest treedt ook af en toe op. We zoeken een enthousiaste muzikale vrijwilliger die coördinator van dit orkest wilt zijn. Je houdt de presentie bij, springt bij indien er eventuele problemen met het vervoer zijn en begeleidt het orkest.

Wat verwachten we van je?

Je bent enthousiast, muzikaal en bij voorkeur heb je ervaring met het begeleiden van een orkest. Het is helemaal leuk als je zelf ook een instrument speelt (het orkest zoekt nog iemand die fluit speelt), maar dit is geen vereiste.

Tijdsinvestering

Iedere donderdag van 19.00 tot 20.45 uur in Amsterdam Oost.

Wat heeft Prisma jou te bieden

Als vrijwilliger bij Prisma maak je deel uit van een enthousiast team van vrijwilligers, stagiaires en professionals. Je kunt rekenen op intervisiebijeenkomsten en deskundigheidsbevordering. Bij vragen kun je altijd terugvallen op de activiteitencoördinator. Reiskosten en andere onkosten worden in overleg vergoed.

Je maakt kennis met deelnemers en vrijwilligers die met veel passie en enthousiasme wekelijks oefenen met elkaar. Samen kun je muziek maken en je voorbereiden voor eventuele optredens. Je werkt samen met enthousiaste professionals, vrijwilligers en stagiaires.

Aan de slag bij Prisma

Nadat je je hebt aangemeld via vrijwilliger@stichtingprisma.nl neemt onze vrijwilligerscoördinator contact met je op voor een kennismakingsgesprek. Tijdens dit gesprek krijg je ook een introductiepakket waarin alle informatie staat over werken als vrijwilliger bij Prisma. Als vrijwilliger bij stichting Prisma moet je een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overhandigen. Na ondertekening van de vrijwilligersovereenkomst, waarin wederzijdse afspraken staan, kun je aan de slag!