foto stamtafel west oktober 2015Ga jij samen met een enthousiaste groep ontdekken welke leuke dingen er in Noord te doen zijn?

Een groepje buurtbewoners met een licht verstandelijke beperking, het Buurtpanel, heeft in de eerste helft van 2015 een tiental reguliere activiteiten bezocht en ‘getest’ op toegankelijkheid voor deze doelgroep. De groep komt samen met als doel om voor iedere deelnemer een passende activiteit te vinden. De vorm waarin dit gebeurt, is de stamtafel. De stamtafel komt één keer per maand samen in een buurthuis of een huis van de buurt in Amsterdam Noord. Je werkt samen met de participatiecoach van stichting Prisma. Je eet mee met de groep kwetsbare buurtbewoners. Je bent gezellig aanwezig en ondersteunt de gesprekken aan tafel. Samen kijk je wat de deelnemers graag willen doen en hoe zij dat kunnen realiseren.

Wat verwachten we van je?

* Je maakt makkelijk contact * je neemt initiatief * Je straalt vertrouwen uit * Je bent een positieve denker, je denkt in mogelijkheden * Je kunt talenten van deelnemers benoemen en stimuleren *

Tijdsinvestering

2, 5 uur per maand. De stamtafel komt samen op: maandag 18 april, buurtmaaltijd bij de Driehoek, Waddendijk 116, 17.00 – 19.00 uur. woensdag 18 mei, Resto van Harte, Motorwal 300, 17.30 – 19.00 uur. woensdag 18 juni, Resto van Harte, Motorwal 300, 17.30 – 19.00 uur. De overige data wordt later dit jaar vastgelegd.

Wat heeft Prisma jou te bieden?

Als vrijwilliger bij Prisma maak je deel uit van een enthousiast team van vrijwilligers, stagiaires en professionals. Je kunt rekenen op intervisiebijeenkomsten en deskundigheidsbevordering. Bij vragen kun je altijd terugvallen op de activiteitencoördinator. Reiskosten en andere onkosten worden in overleg vergoed.

Mensen met een licht verstandelijke beperking zijn vaak onzichtbaar in de wijk. Je kunt vaak niet aan de buitenkant zien, dat iemand een beperking heeft. Ze kunnen minder gemakkelijk mee komen en vinden het daardoor soms moeilijk om alleen naar een buurthuis of activiteit in de wijk te gaan. Je kunt dus echt van grote betekenis zijn!

Aan de slag bij Prisma

Nadat je je hebt aangemeld via vrijwilliger@stichtingprisma.nl neemt onze vrijwilligerscoördinator contact met je op voor een kennismakingsgesprek. Tijdens dit gesprek krijg je ook een introductiepakket waarin alle informatie staat over werken als vrijwilliger bij Prisma. Als vrijwilliger bij stichting Prisma moet je een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overhandigen. Na ondertekening van de vrijwilligersovereenkomst, waarin wederzijdse afspraken staan, kun je aan de slag!