FAQ – veelgestelde vragen

Wat doet Prisma?

Wij organiseren ontmoetingen en activiteiten in Amsterdam; je kunt je talenten ontdekken en daarin groeien. Andere mensen leren kennen en samen leuke dingen doen. We kijken naar wat jij wilt en wat bij jou past. Prisma werkt samen met een grote groep vrijwilligers.

Waar vind ik de activiteiten van Prisma op de website?

Die vind je op onze site onder de knop agenda. Hierbij de link >>> agenda

Hoe meld ik mij aan voor een activiteit en/of een Uitstapje als deelnemer?

Op onze onze site vind je onder de Agenda alle activiteiten en uitstapjes.
Hierbij de link
>>> agenda
Als je op een activiteit of een uitstapje klikt, vind je er meer informatie en het Aanmeldformulier.
Dat vul je in met jouw gegevens.

Hoe meld ik mij aan als vrijwilliger?

Dat kan je doen door het contactformulier in te vullen. Daarna nemen we contact met jou op.

Hoeveel vrijwillige begeleiders zijn er bij een activiteit en, of uitstapje?

Het aantal begeleiders bij een wekelijkse activiteit en of uitstapje is afhankelijk van het aantal deelnemers. Bij elk uitstapje staat de verhouding tussen deelnemers en begeleiders vermeld.

Ik heb me opgegeven als deelnemer voor een activiteit en, of Uitstapje via de site, wanneer hoor ik hier wat van?

Na het invullen en opsturen van het aanmeldingsformulier ontvang je gelijk een bevestiging van jouw inschrijving (dat is een automatische melding). Naar aanleiding van jouw inschrijving nemen we telefonisch/ per email contact op. Nadere informatie over de wekelijkse activiteit, ontvang je vaak binnen 2 weken na telefonisch contact per post. Informatie over uitstapjes worden vaak 2 weken voordat het uitstapje plaatsvindt gestuurd, per post en per mail.

Ik heb een rolstoel, kan ik mee?

Bij elk uitstapje en, of activiteit staat aangegeven of het geschikt is om met een rolstoel deel te nemen. We raden je aan om altijd contact op te nemen met Prisma, omdat de locaties voor de wekelijkse activiteiten verschillend zijn.

Ik heb een rollator, kan ik mee?

Hoe betaal ik voor activiteit of uitstapje?

Je ontvangt een factuur van Stichting Prisma. De betaling dient binnen de aangegeven termijn te worden voldaan.

Ben ik verzekerd, als ik als deelnemer mee ga op een uitstapje?

Prisma verzorgt geen verzekeringen voor de deelnemers; veelal ben je al verzekerd en hoef je niet speciaal nog een verzekering voor af te sluiten. Twijfel je hierover, check het met je begeleider/ouder/verzorger.

Ik heb suikerziekte en ik moet geprikt worden, kan ik meedoen?

Dit is voor elke activiteit verschillend. U kunt het beste vooraf even overleggen met kantoor
020 8866260 (dagelijks bereikbaar)

Staat je vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op!

Dat kan door het onderstaand formulier in te vullen. We nemen na ontvangst contact met jou op.
Of door te bellen met Prisma kantoor: 020 8866260