Stichting Prisma organiseert (vrije-)tijdsbesteding voor Amsterdammers met een (licht) verstandelijke beperking.

We dragen bij aan de ontwikkeling van talenten en versterking van het persoonlijke netwerk van onze deelnemers. We bieden verschillende wekelijkse sport- en welzijnsactiviteiten, naschoolse sportactiviteiten (Speciaal Onderwijs), uitstapjes, 1 op 1 coaching en stamtafels in Amsterdam. Kortom, verschillende leerplekken waar je als stagiair(e) ervaring op kunt doen met de doelgroep!

Een stage in de sport bij Stichting Prisma biedt je de mogelijkheid om ervaring op te doen op het gebied van coachen, motiveren/activeren van de doelgroep, groepsbegeleiding, 1 op 1 begeleiding en het organiseren en uitvoeren van passende activiteiten en evenementen voor mensen met een (licht) verstandelijke beperking. Wij bieden je een leuke en bijzondere stageplek met professionele begeleiding waarbij je wordt gecoacht en gestimuleerd om nieuwe uitdagingen aan te gaan. We bieden je training gericht op het omgaan van de doelgroep en intervisie, waar je onder begeleiding van professionals met andere stagiaires ervaringen en tips uitwisselt. Samen met jou kijken we naar een passende plek binnen de organisatie. Je kunt denken aan een stageplek bij o.a. zwemmen of multisport, naschoolse dans- en sportactiviteiten in het speciaal onderwijs en 1 op 1 sportcoaching van een van onze deelnemers.

Wij zoeken jou!

• Je bent proactief en zelfstandig
  • Je bent geduldig en hebt een positieve houding
  • Je kijkt naar iemands mogelijkheden
  • Je neemt deel aan training en intervisie van Prisma
  • Je onderhoudt goed contact met de docent en sportcoördinator van Prisma

Interesse?

Zit jij in het 2e, 3e of 4e jaar van een MBO of HBO sport gerelateerde opleiding? (Bijvoorbeeld Sport & Bewegingsagogie, Sport, Bewegen en Gezondheid, BOS, Sportkunde)? En wil jij jezelf verder ontwikkelen op het gebied van sport en werken met mensen met een verstandelijke beperking?

Solliciteren kan door onderstaand formulier in te vullen. Dan nemen we contact met je op.
Je kunt ook een motivatiebrief en cv mailen naar Gerben Molenaar via gmolenaar@stichtingprisma.nl

Vermeld waarom je bij Prisma stage wil lopen, het aantal stage uren/voorkeur stagedagen, waarom je interesse uitgaat naar onze bijzondere doelgroep en wat je graag wil leren tijdens je stage.

Sportstage aanmeldformulier