Sport stage

Stichting Prisma organiseert (vrije-)tijdsbesteding voor Amsterdammers met een (licht) verstandelijke beperking. We dragen bij aan de ontwikkeling van talenten en versterking van het persoonlijke netwerk van onze deelnemers. We bieden verschillende wekelijkse sport- en welzijnsactiviteiten, naschoolse sportactiviteiten (Speciaal Onderwijs), uitstapjes, 1 op 1 coaching en stamtafels in Amsterdam. Kortom, verschillende leerplekken waar je als stagiair(e) ervaring op kunt doen met de doelgroep!

Een stage in de sport bij Stichting Prisma biedt je de mogelijkheid om ervaring op te doen op het gebied van coachen, motiveren/activeren van de doelgroep, groepsbegeleiding, 1 op 1 begeleiding en het organiseren en uitvoeren van passende activiteiten en evenementen voor mensen met een (licht) verstandelijke beperking. Wij bieden je een leuke en bijzondere stageplek met professionele begeleiding waarbij je wordt gecoacht en gestimuleerd om nieuwe uitdagingen aan te gaan. We bieden je training gericht op het omgaan met en coachen van de doelgroep en intervisie, waar je onder begeleiding van professionals met andere stagiaires ervaringen en tips uitwisselt. Samen met jou kijken we naar een passende plek binnen de organisatie. Je kunt denken aan een stageplek bij o.a. zwemmen of fitness voor volwassenen, naschoolse dans- en sportactiviteiten in het Speciaal Onderwijs en 1 op 1 coaching van een van onze deelnemers.

Wij zoeken jou!

• Je bent proactief en zelfstandig
  • Je bent geduldig en hebt een positieve houding
  • Je kijkt naar iemands mogelijkheden
  • Je neemt deel aan training en intervisie van de stage instelling
  • Je onderhoudt goed contact met de docent en sportcoördinator van Prisma

Interesse?

Zit jij in het 3e of 4e jaar van een MBO of HBO sport gerelateerde opleiding? (Bijvoorbeeld Sport & Bewegingsagogie, Sport, Bewegen en Gezondheid, BOS, Sportkunde)? En wil jij jezelf verder ontwikkelen op het gebied van sport en werken met mensen met een verstandelijke beperking?

Meld je aan met een motivatiebrief en je cv bij onze stagecoördinator Irene Willems via iwillems@stichtingprisma.nl In je motivatiebrief vermeld je minimaal:

• Waarom je bij Prisma stage wilt lopen
  • Waarom je graag met deze doelgroep wilt werken
  • Welke studie je doet, welke taken/opdrachten je minimaal moet uitvoeren tijdens je stage en om hoeveel stage uren het gaat

De stagecoördinator neemt contact met je op voor een sollicitatiegesprek. Tijdens dit gesprek krijg je ook een introductiepakket waarin alle informatie staat over werken als stagiair(e) bij Prisma. Als stagiair(e) bij stichting Prisma moet je een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) aanvragen. Hier zijn geen kosten aan verbonden. Na ondertekening van de stageovereenkomst (waarin wederzijdse afspraken staan) en het overhandigen van de VOG kun je aan de slag!