Soep op Zaterdag is weer te bezoeken

De Soep op Zaterdag is voortaan één keer per maand. Na een korte winterstop is iedereen van harte welkom om weer soep te komen eten en natuurlijk Bingo te spelen.

Voorheen organiseerde stichting Prisma twee keer per maand ‘de Soep’. De Soep is voor buurtbewoners met en zonder verstandelijke beperking. Het is gestart als project omdat er in het weekend onder de buurtbewoners een behoefte was om juist op de zaterdag samen iets te doen.
Nu hebben het Wijkopbouworgaan Tuindorp Oostzaan én een aantal zeer actieve vrijwilligers de organisatie van de Soep overgenomen. Samen met het Huis van de Wijk de evenaar zetten zij zich in voor het voortbestaan van de Soep op Zaterdag. Vanaf 27 januari is de Soep op Zaterdag elke laatste zaterdag van de maand.

Gezellig samen met de vrijwilligers

De vertrouwde gezichten blijf je zien! Vrijwilligers Ann, Kam Yuk en Aung Zaw verzorgen de soep.
Er wordt heerlijke soep gekookt. Echte verse soep, met heerlijke groentes. Er worden lekker belegde broodjes bij geserveerd en een glaasje melk. Dat slechts voor € 3,50.
Buurtbewoners Annie en Annie organiseren de Bingo. Met de bingo zijn leuke prijzen te winnen. Denk aan lekkere doucheschuim, spelletjes of knutselspullen.

Soep eten, sjoel-wedstrijdjes en Bingo spelen. Een gezellige zaterdagmiddag.

Naast alle vertrouwde gezichten zijn er een aantal deelnemers die meehelpen met de tafeldekken of de keuken opruimen. Ook Margriet ( werkzaam bij Cordaan) blijft verbonden aan Soep op Zaterdag, zij begeleidt een aantal mensen met een (licht) verstandelijke beperking die in Noord wonen en komt graag een kommetje soep mee- eten.
We zijn dankbaar dat de Soep op deze wijze blijft voorbestaan.

Locatie: Huis van de Wijk de Evenaar
Adres: Kometensingel 189
Kosten: € 3,50 voor de soep
Bingokaart:€ 1,50