Show Your Talent; samen op één podium

PERSBERICHT Amsterdam, 3 juni 2015
Op 12 juni a.s. vindt Show Your Talent plaats in Podium Mozaïek en is gratis toegankelijk voor bewoners. Het is een spetterende show met optredens van Amsterdammers uit West met en zonder verstandelijke beperking. Ze rappen, dansen, zingen, en showen zichzelf. Ook treden The Voice of Holland zangeres Cheyenne Toney en rapper Kami-Kazi op.
Op deze avond ontvangt Jeroen van Berkel (Zorg en Welzijn, stadsdeel West) uit handen van het buurtpanel het boekje ‘Leuke dingen doen in West’.

Van Berkel: “Stichting Prisma is er in geslaagd om welzijn en zorg met elkaar te verbinden. We zijn er nog niet, en laten we vooral de warme contacten vasthouden in de aankomende tijd.
We moeten blijven inzetten op individuele ondersteuning van onze bewoners met een verstandelijke beperking, zodat zij zich ook thuis voelen bij al het aanbod in de buurten. Daarom ben ik ook zo blij dat er een boekje gepresenteerd zal worden op 12 juni. ”

Show Your Talent ontwerp: Dorine Fliervoet

Show Your Talent
ontwerp: Dorine Fliervoet

Programma Podium Mozaïek (GRATIS)
19:00 uur Zaal open
19:30 uur Openingsact rapper Kami-Kazi
19:40 uur Show jonge talenten uit West
20:30 uur Feestelijke uitreiking boekje ‘Leuke dingen doen in West’
20:45 uur Slotact Cheyenne Toney
21:00 uur Afterparty met DJ
22:00 uur Einde

Boekje ‘Leuke dingen doen in West’
In het boekje zijn ruim 60 activiteiten te vinden voor mensen met en zonder verstandelijke beperking. Het zijn activiteiten binnen het reguliere welzijn, waarvan een deel is getest door de doelgroep tijdens de pilot Expeditie West. Daar waar nodig zijn de activiteiten toegankelijk gemaakt. Het zijn activiteiten voor zowel voor kinderen, jongeren als volwassenen. En variëren van ontmoeten, bewegen, sporten, samen eten tot creatieve activiteiten. Het boekje Leuke dingen doen in West is bedoeld voor zowel de doelgroep zelf, ouders, verzorgers als ook verwijzers binnen zorg en welzijn. Het geeft per wijk een overzicht van alle activiteiten, maar ook per thema. Bij elke activiteit staat kort wat het inhoudt, en wat de kosten zijn. Veel activiteiten zijn gratis.

Project Ik wil met jou… in West
Het project Ik wil met jou…in West startte in november 2014. “We slaan de handen ineen om activiteiten voor mensen met een verstandelijke beperking dicht bij huis mogelijk te maken”, aldus Karen Soeterik, projectleider van Stichting Prisma. Samen met buurtgenoten en welzijnspartners worden in de verschillende buurtcentra en andere locaties in het stadsdeel aantrekkelijke activiteiten georganiseerd en toegankelijk gemaakt voor buurtbewoners met een verstandelijke beperking.

Adres: Podium Mozaïek, Bos en Lommerweg 191, Amsterdam
Toegang is gratis, maar wel aanmelden via info@stichtingprisma.nl

Laat een reactie achter