Samenwerking zorg en welzijn in Noord bekroond met boekje

Op 5 juni is het boekje ‘Ik wil met jou…in Noord’ gepresenteerd in het Anker van Cordaan. In het boekje zijn ruim 60 activiteiten te vinden voor mensen met en zonder verstandelijke beperking. Het zijn activiteiten binnen het reguliere welzijn. Bewoners met beperking uit Noord hebben via een speciale klankbordgroep laten weten wat hun wensen zijn.

Een groot deel van de activiteiten is ook door hen getest. “Alleen de speeltuin die drempelloos is, mist nog”, aldus Ingrid, die voorzitter is van de klankbordgroep. Maar ook daar werd direct een oplossing voor aangereikt. “Die komt er aan!”, zo stelde stadsdeelvoorzitter van Amsterdam Noord Coby van Berkum. Samen met Nathan, ook lid van de klankbordgroep, verrichtten zij de lancering van het boekje. De groene doos met strik ging open! Vol trots staan ze ermee in hun handen.

V.l.n.r. Coby van Berkum, Ingrid Nooij en Nathan Lotz

De activiteiten in het boekje variëren van ontmoeten, bewegen, sporten, samen eten tot creatieve activiteiten. Het zijn activiteiten voor zowel voor kinderen, jongeren als volwassenen. Bij elke activiteit staat een korte omschrijving, de kosten, op welke dag het is, en hoe je je kunt aanmelden. Karen Soeterik, projectleider van Prisma: “We zijn trots. We hebben dit samen bereikt door de inzet van alle zorg- en welzijnspartners in Noord”.

Het project startte in september 2013, dit is een mijlpaal en nu start de borging van alle activiteiten. Het project loopt tot eind 2014. Het boekje kan opgevraagd worden door zorg- en welzijnsprofessionals, als ook door ouders/verzorgers en bewoners met verstandelijke beperking via info@stichtingprisma.nl.