Prokkelweek met Prisma – Kom Kijken!

Speel 9 juni mee met het Prisma Orkest, kom vrijdag 10 juni naar de Feestelijke Avond en bezoek 11 juni het unieke kooroptreden.

Wat is prok·kel: een prikkelende ontmoeting tussen mensen met en zonder verstandelijke beperking

Afgelopen dinsdag 7 juni startte we feestelijk op de Alphons Laudy bij de Naschoolse Opvang +.  De leerlingen exposeerde hun kunstwerken van de afgelopen maanden en er was een openbare dans- en sportles, voor alle leerlingen en hun ouders. Waar iedereen fanatiek aan mee deed. De middag werd feestelijk besloten met een gezonde fruitsnack en een waterijsje.

Kunstwerk van leerling NSA +

Kunstwerk van leerling
NSA +

In de week van 7 t/m 9 juni organiseert Stichting Prisma ontmoetingen en uitwisselingen bij diverse activiteiten door heel Amsterdam. Om iedere Amsterdammer, met én zonder verstandelijke beperking, een beeld te geven van de uiteenlopende activiteiten die Prisma het gehele jaar organiseert. Met deze week stimuleren we ontmoetingen tussen onder andere onze deelnemers, hun familie, hun vrienden, buurtbewoners, onze vrijwilligers en samenwerkende partners. Hoe klein ook, elke ontmoeting is er één en verrijkt. Een mooie week gewenst!

“Een week lang, dat is fantastisch, aldus Peter Swinkels, directeur Stichting Prisma. Juist omdat we merken dat niet alleen de deelnemers aan de activiteiten elke week weer uitkijken naar het orkest of koorrepetitie, maar ook onze vrijwilligers er veel plezier aan beleven. Met deze Prokkelweek geeft dat iedereen ‘iets’ extra’s. En het is spannend, want er komt publiek kijken. Ik nodig iedereen uit om te langs te komen bij een van de activiteiten en te ervaren hoe bijzonder en hartverwarmend het is!”

Er staan nog een aantal activiteiten gepland die je kunt bezoeken. Vanavond, donderdag 9 juni, kan je je muziekinstrument meenemen en meedoen aan het interactieve concert van het Prismakoor in Kerk De Bron in Amsterdam Oost. Om 19.30 uur

Vrijdag 10 juni ben je van harte welkom bij de Feestelijk Avond in Da Costa. Kom lekker sjoelen, zingen, gezellig kletsen of speel de Kennismakingsbingo. Vanaf 19.30 uur

We eindigen de Prokkelweek met een heerlijke muzikale afsluiter op zaterdag 11 juni. Het Prisma Koor en het Donderkoor in een uniek concert! Dat mag je niet missen! Ze zijn te horen en te zien in de Klinker in Amsterdam West.

Bekijk het gehele programma op onze website: http://www.stichtingprisma.nl/prisma-prokkelweek/

Met dank aan: Philadelphia, Kolom, ABC Alliantie en Resto VanHarte