Prisma slaat handen ineen

Prisma slaat handen ineen met sportverenigingen in Amsterdam!

Stichting Prisma staat erom bekend zoveel mogelijk Amsterdammers met een licht verstandelijke beperking te activeren op gebied van vrijetijdsbesteding, zodat ook zij mee kunnen doen in de maatschappij. Dat doen we ook op het gebied van sport. Steeds meer sportverenigingen stellen hun activiteiten open voor deze doelgroep omdat zij net zo belangrijk zijn als de reguliere sporter.

Prisma vindt het belangrijk dat deelnemers door worden verwezen naar een sportvereniging. Niet alleen omdat het leuk en gezond is om te sporten, maar ook voor de sociale contacten en de zelfstandigheid. Met een aantal verenigingen hebben we al jaren een fijne samenwerking. Zij hebben samen met Prisma een aanbod voor mensen met een licht verstandelijke beperking opgezet; na verloop van tijd draagt Prisma deze zogenaamde ‘Prisma light activiteit’ over aan de vereniging. In een overeenkomst leggen we de afspraken vast met betrekking tot wie waarvoor verantwoordelijk is: verzorgen van de activiteit, begeleiding van vrijwilligers, etc.
Deze week is de eerste overeenkomst getekend met voetbalvereniging AVV SDZ; deze club heeft een G-team voor jeugd tussen de 10 en 20 jaar. Een groot succes voor Prisma en de sportverenigingen om te laten zien hoe belangrijk het is dat we ons blijven inzetten om mensen met een licht verstandelijk beperking ook structureel te laten sporten!

De sportverenigingen met wie Prisma deze ‘light samenwerking’ heeft zijn: Balletstudio van den Ende, zwemvereniging het Y, Atletiekvereniging Phanos, BC Apollo Amsterdam, ClubWest, VV CTO’70 en Zuidoost United.

Heb je als sportvereniging in Amsterdam ook belangstelling in een ‘light’ samenwerking met Prisma of wil je als deelnemer sporten en lekker aan de slag bij een sportclub? Neem contact met ons op, we geven je graag meer informatie. Bel Prisma: 020 8866260 of stuur een mail: info@stichtingprisma.nl