Ouder en Kind Salon West

Vanaf woensdagmiddag 23 november is er weer de Ouder en Kind Salon.  Deze middag is voor onder andere alleenstaande ouders met een, of meerdere kinderen.
In Buurtkamer Bestevaer worden deze salons georganiseerd. De middag is voor ouders en kinderen met een licht verstandelijk beperking en ook juist voor buurtbewoners . Met deze middag willen we ze even ontlasten, maar ook in contact brengen met andere ouders en met buurtbewoners. Want ook buurtbewoners van de Jan van Galenstraat  zijn van harte welkom op deze middag, waarbij interactie en gezelligheid voorop staan.

Ik wil met jou… in West
Woensdagmiddag Ouder – Kind Salon is onderdeel van het project ‘ Ik wil met jou in West’. Dit is een initiatief van Stichting Prisma. Doel van het project is om buurtbewoners met en zonder verstandelijke beperking in West in contact te brengen en bestaande voorzieningen in de wijk toegankelijk te maken. Welkom bij ons in de Buurtkamer Bestevaer wordt georganiseerd in samenwerking met Cordaan, met Buurtkamer Bestevaer, met kunstenares Margerite Luitwieler en een aantal toegewijde vrijwilligers.

Ouder en Kind Salon
We zijn deze middag gestart omdat we merken dat ouders met een beperking behoefte hebben aan een breder sociaal netwerk, maar niet weten hoe ze voor elkaar moeten krijgen, contact leggen en andere ouders ontmoeten. Daarbij horen we van ze dat ze graag met hun kinderen een uitstapje maken op woensdag, maar iets anders dan naar de speeltuin. Bij de Ouder en Kind Salon ontmoeten ze ouders, buurtbewoners en hun kinderen kunnen creatief aan de slag. Dit is een eerste stap in het groter maken van hun sociale netwerk. Wie weet groeien er wel vriendschappen.

Aanbod
Op de woensdagmiddag creëert kunstenares Margerite Luitwieler  samen met de kinderen en de ouders mooie tekeningen.
Er is allerlei materiaal aanwezig. Zoals krijt, papier, potlood. Margerite ” We werken vanuit gevoel, laat het maar ontstaan, daar ga ik bij helpen en stimuleren.
Ik vind kinderen een bijzondere doelgroep en ben blij dat ik deze middag mag vormgeven’.
Naast het creatieve aanbod, gaan we als Prisma in gesprek met de ouders die er zijn. Wat zoeken zij voor hun kind, voor zichzelf, waar hebben zij behoefte aan.
Daar gaan we op inspelen met bijvoorbeeld workshops over bepaalde onderwerpen voor de ouders.

De data waarop de Ouder en Kind Salon zijn:
Woensdag 23 november
Woensdag 30 november
Woensdag 7 december
Woensdag 14 december
woensdag 21 december

Aanvang: 14.00 uur
Einde: 16.00 uur

Adres: Buurtkamer Bestevaer
Jan van Galenstraat 107 G Amsterdam West

Entree: € 0,50  per persoon

Wil je meer weten, neem contact op met Stichting Prisma: info@stichtingprisma.nl