Zuid is klaar voor mensen die moeilijk lerend zijn!

Presentatie van de flyer ‘Ik wil met jou…in Zuid’ op 24 januari.

Op 24 januari a.s. wordt de flyer ‘Ik wil met jou…in Zuid’ gepresenteerd. De flyer richt zich op mensen met een licht verstandelijke beperking (LVB). In een oogopslag is te zien welke activiteiten waar in Zuid te vinden zijn. De flyer is gerealiseerd door stichting Prisma, Dynamo en Stadsdeel Zuid. Het feestelijke moment wordt gevierd in de Tolbar grenzend aan het Cinetolgebouw. Portefeuillehouder voor Sociale Zaken, Marijn van Ballegooijen, zal enkele bewoners interviewen.

Het vergt inspanning om mensen die moeilijker meekomen in de samenleving te bereiken. In Zuid wordt deze doelgroep nu ondersteund. En wordt op het eigen niveau inzichtelijk gemaakt wat het aanbod is. Afgelopen jaar hebben verschillende partijen dan ook hard gewerkt om dit mogelijk te maken.

“We hebben ontzettend veel gedaan”, vertelt Carlijn Zengerink, LVB coach welzijn in Zuid. “We hebben bijvoorbeeld in zeven maanden tijd verschillende (eet)activiteiten getest in Zuid. Het doel hiervan was enerzijds de toegankelijkheid te toetsen, anderzijds de participatie bevorderen onder een groep bewoners die vaak de weg niet goed weet te vinden. Ook zijn stichting SINA en MEE Amstel en Zaan druk bezig geweest in dit stadsdeel. SINA heeft door persoonlijke coaching gezorgd dat verschillende bewoners nu vrijwilligerswerk doen. MEE Amstel en Zaan heeft verschillende groepen opgezet die elkaar ondersteunen en leuke dingen doen.”

Woensdag 24 januari is een feestelijke dag. Dan laten de initiatiefnemers zien wat zij hebben bereikt.
De bewoners van Zuid vertellen in een interview wat het voor hen betekent. Dit wordt geleid door de stadsdeelbestuurder. Met als hoogtepunt de lancering van de prachtige flyer. We sluiten de dag af met een informele borrel.

Programma:
16.45 uur: inloop
17.00 uur: Stadsdeelbestuurder Marijn van Ballegooijen interviewt enkele bewoners.
17.15 uur: presentatie resultaten van 2017
17.25 uur: presentatie flyer ‘leuke dingen doen in Zuid’ 17.30 uur: hapje, drankje en ontmoeting

Place to be:
Tolbar (Cinetol)
Tolstraat 182 in Amsterdam

Wil je meer weten, neem contact op met Carlijn Zengerink, bereikbaar bij Prisma: 020-8866260