Houd jij van koken..? Houd je van gezelligheid..? En wil jij koken en eten met een enthousiaste groep..?

Dan heb je jouw activiteit gevonden!

Wekelijks wordt er op donderdag onder begeleiding van twee vrijwilligers gekookt door een enthousiaste groep deelnemers met een (licht) verstandelijke beperking. Met elkaar kook je iedere week een ander menu en daarna eet je het gezellig op met elkaar. We zoeken een enthousiaste kok(kin) die de deelnemers wil ondersteunen bij het bedenken en uitvoeren van het koken van een (gezond) menu. Bijvoorbeeld samen een filmpje kijken hoe je iets moet koken zodat de deelnemers het ook thuis kunnen maken en je recepten delen. Samen met de deelnemers bepaal je wat er gekookt wordt, jij coacht in het maken van keuzes.

• Je kookt en eet met de groep
  • Je bent gezellig aanwezig voor de deelnemers
  • Je houdt samen met de andere vrijwilliger overzicht tijdens de activiteit.
  • Je stimuleert deelnemers om zoveel mogelijk zelfstandig te doen.
  • Je draagt samen met de andere vrijwilliger en deelnemers zorg voor een goede en veilige sfeer tijdens de activiteit.

Wij zoeken jou!

• Je houdt van koken en deelt dit graag met anderen
  • Je bent geduldig en je kijkt naar iemands mogelijkheden.
  • Je kunt eenvoudige recepten bedenken (opzoeken) en overbrengen op anderen.
  • Je bent wekelijks beschikbaar op donderdagavond.

Tijdsinvestering

Iedere donderdagavond van 18.30 – 21.15 uur in Huis van de Wijk de Meeuw in Amsterdam Noord (m.u.v. vakanties). Je bent vanaf ongeveer 18.30 uur aanwezig op locatie en doet daarvoor (dit wissel je af met de andere vrijwilliger) boodschappen. Het seizoen loopt vanaf de derde week in september 2018 t/m juni 2019.

Wat heeft stichting Prisma jou te bieden?

Als vrijwilliger bij Prisma maak je deel uit van een enthousiast en gedreven team van vrijwilligers, professionals en stagiairs. Wij bieden jou training, intervisie en individuele begeleiding. Bij vragen kan je altijd terugvallen op de Producent Recreatie & Welzijn.

Jij bent iemand die graag wilt bijdragen aan saamhorigheid en mensen wilt stimuleren in hun zelfstandigheid. Je draagt bij aan een gezellige avond en levert een belangrijke bijdrage aan de ontwikkeling van de deelnemers op het gebied van koken. Je werkt samen met een andere enthousiaste vrijwilliger en er is veel ruimte voor eigen inbreng.

Ja dit wil ik!

Meld je aan met een korte motivatie en je cv bij onze vrijwilligerscoördinator Irene Willems via iwillems@stichtingprisma.nl Zij neemt contact met je op voor een kennismakingsgesprek. Tijdens dit gesprek krijg je alle informatie over werken als vrijwilliger bij Prisma en bespreken we o.a. jouw voorkeuren en onze werkwijze. Een avond proefdraaien bij de activiteit om te kijken of het bij je past is vanzelfsprekend.