Project Ik wil met jou…in West

Ik wil met jou… in de buurt leuke dingen doen. Mensen leren kennen, meedoen aan activiteiten in een buurtcentrum of een sportvereniging om de hoek. Het project Ik wil met jou… in West is een initiatief van Stichting Prisma, een brede samenwerking tussen zorg, welzijn en stadsdeel West. Het project heeft tot doel om activiteiten voor mensen met een verstandelijke beperking ook dicht bij huis mogelijk te maken, zodat zij zich thuis voelen in hun eigen buurt.

Buurtpanel op Expeditie fotograaf: Janet de Jong

Buurtpanel op Expeditie
fotograaf: Janet de Jong

Samen met buurtgenoten en welzijnspartners worden in de verschillende buurtcentra en andere locaties in het stadsdeel West aantrekkelijke activiteiten georganiseerd en toegankelijk gemaakt voor buurtbewoners met een verstandelijke beperking. Activiteiten variëren van ontmoeten, bewegen, sporten, samen eten tot creatieve activiteiten. Het project bevat verschillende activiteiten voor jongeren en volwassenen. De doelgroep heeft een prominente rol in het project. Zij vormen het buurtpanel en testen ook tal van activiteiten.

Ik wil met jou…in West loopt tot december 2016. Vanaf najaar 2014 t/m december 2015 gaan de samenwerkingspartners zich inzetten voor de realisatie van; een pilot gericht op het in kaart brengen van het aanbod in West, Expeditie West; een pilot gericht op jongeren Show Your Talent.Een pilot gericht op het koppelen van maatjes aan buurtbewoners met een verstandelijke beperking, Buurtmaatjes en de vierde pilot gericht op de ontmoeting van buurtbewoners met en zonder verstandelijke beperking,Welkom bij ons. De laatste fase van het project wordt gebruikt om de activiteiten ontwikkeld in de pilotfase te evalueren en te verankeren in de wijk.

Voor meer informatie over het project neem contact op met: Karen Soeterik (Projectleider Stichting Prisma), Mobiel 06-2168 9086, e-mail:  ksoeterik@stichtingprisma.nl