Geen Prisma activiteiten meer tot 1 juni

Maandagavond 23 maart zijn de aangescherpte maatregelen ingesteld. Alle bijeenkomsten en evenementen zijn tot 1 juni verboden, ook als het gaat om bijeenkomsten met minder dan honderd personen. Prisma heeft dus geen enkele groepsactiviteit meer tot 1 juni. Doel van deze maatregelen is om de verspreiding van het coronavirus zoveel mogelijk te beperken.

Bij clubs of cursussen worden de uitgevallen lessen verrekend met het inschrijvingsgeld voor het komend seizoen.

Prisma Belmaatjes en Prisma online activiteiten
Doordat er  – nu zelfs tot aan de zomer – geen activiteiten kunnen plaatsvinden zijn we gaan kijken naar hoe we wel contact kunnen blijven houden met onze deelnemers. Daarom heeft Prisma sinds vorige week de Belmaatjes in het leven geroepen.
Hoe werkt dat? Een vrijwilliger wordt gekoppeld aan een of twee deelnemers. De vrijwilliger belt een keer per week met de deelnemer om even te kletsen, te horen hoe het gaat.
De Belmaatjes willen we ook voor Clubs en Cursussen ontwikkelen. De vaste vrijwilligers van de Clubs en Cursussen nemen contact op met een aantal deelnemers van hun eigen clubje. Dat doen ze op de dag en tijdstip dat er bijvoorbeeld gekookt zou worden of dat er toneelrepetitie zou zijn. Voor de deelnemers en vrijwilligers levert dat fijne contactmomenten op.

Prisma onderzoekt ook de mogelijkheid naar online lessen of repetities. Bijvoorbeeld ontspanningsoefeningen door de yoga-docent of samen zingen met het Prismakoor, om dit te delen op bijvoorbeeld Facebook. Concreet zijn we nog niet zover, maar we hopen je binnen nu en 2 april meer daarover te kunnen laten weten.

Heb je vragen, wil je Belmaatje worden of heb je suggesties voor Prisma?
Mail of bel een van onze medewerkers. Klik op ‘over ons’ en dan op ‘team’ daar staan alle medewerkers met hun mailadres en mobiele telefoonnummer.