Heb jij een passie voor (voor)lezen en wil je graag iets betekenen voor een groep enthousiaste deelnemers? Word dan voorlezer bij Prisma!

Maandelijks lees je voor aan een groep deelnemers met een verstandelijke (en soms visuele) beperking. Vooraf zoek je zelf (makkelijke en korte) verhalen uit, denk aan sprookjes of gedichten. Samen met een andere vrijwilliger lees je voor. Tijdens het voorlezen ga je ook met de deelnemers in gesprek over het verhaal, allemaal in een huiselijke setting onder het genot van een kopje thee of koffie.

We zoeken 2 voorlezers voor locatie Schinkelstraat.

We zoeken 1 voorlezer voor de locatie Noord, Kadoelerbreek.

Wat verwachten we van jou?

21 jaar of ouder, passie voor (voor)lezen, geduldig, je maakt makkelijk contact en geeft iedereen uit het groepje aandacht.

Wat mag je van ons verwachten?

Als vrijwilliger bij Prisma maak je deel uit van een enthousiast team van vrijwilligers, stagiaires en professionals. Je kunt rekenen op intervisiebijeenkomsten en deskundigheidsbevordering. Bij vragen kun je altijd terugvallen op de activiteitencoördinator. Reiskosten en andere onkosten worden in overleg vergoed. Prisma heeft een abonnement bij de OBA zodat je boeken kunt uitzoeken.

Je leert bijzondere mensen kennen en kunt jouw voorleestalent delen met anderen.

Inzet

Tweede zaterdag van de maand tussen 13.30 -14.30 uur bij Cordaan Kadoelerbreek in Amsterdam Noord. Daarnaast besteed je wat tijd aan het uitzoeken van boeken.

Tweede zaterdag van de maand tussen 15.30-16.30 uur bij de Schinkelstraat.

Aan de slag bij Prisma!

Meld je aan via iwillems@stichtingprisma.nl Onze vrijwilligerscoördinator neemt contact met je op voor een kennismakingsgesprek. Tijdens dit gesprek krijg je ook een introductiepakket waarin alle informatie staat over werken als vrijwilliger bij Prisma. Als vrijwilliger bij stichting Prisma moet je een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overhandigen. Na ondertekening van de vrijwilligersovereenkomst, waarin wederzijdse afspraken staan, kun je aan de slag!