Droom jonge rappers West Bless’d komt uit

Vrijdag 12 december werd in het jongerencentrum Landhuis de rapclip ‘Keuzes’ van de kersverse rapgroep West Bless’d gelanceerd. Met veel gejuich en gejoel in de zaal en trotse gezichten onder de deelnemende jongeren werd de clip bekeken.

Deelneemster Rafia (16 jaar): ‘In het begin dacht ik dit wordt amateuristisch, maar er is echt iets heel moois uitgekomen. Ik hoop dat we hartstikke famous worden!’

De clip ‘Keuzes’ vind je op onze site

De rapclip ‘Keuzes’ van West Bless’d is hier te zien:

De clip doet inderdaad niet onder aan de clips die je op MTV ziet. Pakkende beelden, teksten over keuzes maken,  op het goede pad blijven en acteurs met markante gezichten die in je geheugen blijven hangen. De rapgroep bestaat uit twaalf kansvolle jongeren uit West tussen de 16 en 30 jaar. Kami- Kazi: ‘Dromen zijn er om waar te maken. Daar zet ik mij voor in. Een droom komt hier voor deze meiden en jongens uit’. Kami -Kazi is professionele rapper met roots in Bos en Lommer en begeleidde de groep vanaf september elke vrijdagavond. West Bless’d kreeg daarnaast begeleiding van Stichting Prisma, jongerenwerk IJdockzz en Cordaan.

Netty Arendse, teammanager Cordaan de Foyer, een begeleid wonen locatie waar een deel van de jongeren vandaan komt: ‘Ik ben erg onder de indruk van wat ze samen gepresteerd hebben. Hier zie je, als je ergens echt voor gaat dan krijg je resultaten’.

Ik wil met jou… in West De rapclip is een initiatief van Stichting Prisma in het kader van het project Ik wil met jou… in West.  Doel van het project is om buurtbewoners met en zonder verstandelijke beperking in West in contact te brengen en bestaande voorzieningen in de wijk toegankelijk te maken.

Vanaf maart 2015 start een tweede talentenprogramma gericht op jongeren uit West met een eindpresentatie in het podium Mozaiek op vrijdag 19 juni. Geïnteresseerde jongeren kunnen zich aanmelden bij Stichting Prisma, Annemieke Baauw: abaauw@stichtingprisma.nl. Mobiel bereikbaar op: 06-31667390