Prisma Got Talent

Ieder jaar kunnen mensen met een (licht) verstandelijke beperking meedoen aan Prisma Got Talent! Onder begeleiding van vrijwilligers wordt er vier avonden gerepeteerd zodat zij hun talent op het podium voor publiek kunnen presenteren. Deelnemers kunnen komen zingen, dansen, playbacken of andere talenten laten zien. Als vrijwilliger coach je de deelnemers tijdens de repetities, zo denk je mee over de acts en maak je samen we de finale middag voor publiek. Het publiek bestaat onder andere de bewoners van Amsta Karaad, maar ook ouders, familie en begeleiders.

Wie zoeken wij?

• Je bent enthousiast
  • Je bent geduldig
  • Je hebt zelf een talent! Je kunt bijvoorbeeld zingen of, dansen, of muziek maken (bv gitaar spelen) of acteren
  • Je bent in staat de deelnemer te coachen om het beste uit zichzelf te halen
  • Je weet mensen op een positieve manier te motiveren en stimuleren
  • Je bent beschikbaar op alle repetitie avonden en de finale middag

Tijdsinvestering

Repetities zijn op de vrijdagavond: 18 mei , 25 mei ,1 juni en 8 juni, van 19.00-21.00 uur. De grote finale is op zaterdagmiddag 9 juni. We starten in de ochtend met de voorbereidingen, het optreden voor publiek is in de middag Repetities en optreden vinden plaats in de Recreatiezaal van Amsta Karaad, Overtoom 363.

Wat heeft Stichting Prisma jou te bieden?

Als vrijwilliger bij Prisma maak je deel uit van een enthousiast team van vrijwilligers, professionals en stagiairs. Je krijgt een training in het werken met mensen met een (lichte) verstandelijke beperking, leert meer over coaching en je kunt maandelijks intervisie bijwonen om ervaringen en tips te delen met andere vrijwilligers. Bij vragen kan je altijd terugvallen op de Producent Recreatie & Welzijn. Naast Prisma Got Talent organiseert Prisma nog veel meer leuke uitstapjes en activiteiten waar jij van betekenis kunt zijn.

Je levert een bijdrage aan het zelfvertrouwen van de deelnemer. De repetities zijn, naast dat je meedenkt over de act, ook vooral gezellig. Je creëert een veilige sfeer samen met de andere vrijwilligers zodat de deelnemers plezier hebben en ze wellicht ook buiten hun comfort zone durven te gaan. Want uiteindelijk door jouw coaching kunnen onze deelnemers schitteren en stralen op het podium!

Aan de slag bij stichting Prisma

Meld je aan met een korte motivatie en je cv bij onze vrijwilligerscoördinator Irene Willems via iwillems@stichtingprisma.nl Zij neemt contact met je op voor een kennismakingsgesprek. Tijdens dit gesprek krijg je ook een introductiepakket waarin alle informatie staat over werken als vrijwilliger bij Prisma. Als vrijwilliger bij stichting Prisma moet je een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) aanvragen. Hier zijn geen kosten aan verbonden. Na ondertekening van de vrijwilligersovereenkomst (waarin wederzijdse afspraken staan) en het overhandigen van de VOG kun je aan de slag!