Houd jij van koken? En wil je graag lekkere gerechten maken samen met een groep enthousiaste deelnemers? Meld je dan aan voor de kook- en eetclub!

Samen met een groep van 7 deelnemers met een verstandelijke beperking ga je lekkere gerechten maken. Je werkt met deelnemers met een lichtere en wat zwaardere beperking. Met elkaar bedenk je leuke gerechten en ga je koken en eet je het daarna gezellig met elkaar op. Je werkt samen met een andere enthousiaste vrijwilliger. Je ondersteunt de deelnemers waar nodig en helpt ze om zo zelfstandig mogelijk de maaltijd te bereiden. De deelnemers vinden het leuk om van jou te leren! Je bedenkt altijd samen met de groep wat jullie gaan koken en eten.  De deelnemer heeft invloed op het uitkiezen van de recepten. De vrijwilliger coacht in het maken van keuzes. Je hebt oog voor talentontwikkeling: wat kan iemand goed? En hoe kan dit talent ingezet worden bij de activiteit? In overleg worden voor aanvang van de de activiteit de boodschappen gedaan.

We zoeken een activiteitenbegeleider en coördinator.

Als coördinator heb je de volgende taken:

• Houd je het overzicht tijdens de activiteit.
  • Stuur je, waar nodig, de andere vrijwilliger aan.
  • Draag je zorg voor het budget.
  • Draag je samen met de andere vrijwilliger en deelnemers zorg voor een goede en veilige sfeer tijdens de activiteit.

Wie zoeken wij?

• Je bent 21 jaar of ouder.
  • Je bent geduldig.
  • Je kunt eenvoudige recepten bedenken (opzoeken) en overbrengen op anderen.
  • Je hebt oog voor de ontwikkeling van de deelnemers en zet deelnemers in hun kracht.
  • Je bent enthousiast en hebt een actieve houding.
  • Bij voorkeur heb je ervaring met het werken in een keuken en sociale hygiëne.
  • Voor deze activiteit is het ook belangrijk dat je kunt budgetteren (indien je coördinator bent).

Tijdsinvestering

Maandagavond van 18.00-21.00 uur. Houd rekening met wat extra tijd om boodschappen te doen en af te ruimen met zijn allen. Locatie is Huis van de Wijk de Pijp. Het seizoen loopt van september t/m juni, we starten op maandag 18 september.

Wat heeft stichting Prisma jou te bieden?

Als vrijwilliger bij Prisma maak je deel uit van een enthousiast team van professionals, vrijwilligers en stagiaires. Je krijgt een training in het werken met mensen met een (lichte) verstandelijke beperking, relevante methoden (Eigen Initiatief Model) en volgt intervisiebijeenkomsten. Bij vragen kan je altijd terugvallen op de activiteiten coördinator. Reiskosten worden in overleg vergoed.

Jij bent het vaste gezicht op de maandagavond die de deelnemers ondersteunt bij het koken. De deelnemers zijn blij met jouw komst en leren graag van jou. Een avond koken met deelnemers van Prisma staat voor gezelligheid! Je draagt bij aan een gezellige avond en de ontwikkeling van deelnemers op het gebied van koken.

Aan de slag bij stichting Prisma

Nadat je je hebt aangemeld met een korte motivatie en je cv via iwillems@stichtingprisma.nl neemt onze vrijwilligerscoördinator contact met je op voor een kennismakingsgesprek. Je ontvang tijdens het gesprek een introductiepakket. Om als vrijwilliger bij stichting Prisma aan de slag te gaan moet je een Verklaring omtrent Gedrag (VOG) overhandigen. Na ondertekening van de vrijwilligersovereenkomst, waarin wederzijdse afspraken staan, kun je aan de slag!