Activiteit in de spotlight: ’t Haventje

Vrijdag 15 september was het eerste Haventje van het nieuwe seizoen.

Anders dan bij de meeste andere clubs & cursussen Stichting Prisma, hoef je je niet in te schrijven voor deze activiteit: iedereen is welkom!

Al ruim 40 jaar is Sociëteit ’t Haventje een begrip in Amsterdam. Om de week komt op vrijdag een gezellige groep mensen samen in Ontmoetingsplek Da Costa, aan de Kinkerstraat.

Elkaar ontmoeten staat centraal op deze avonden. Met elkaar en met hulp van vrijwilligers komt een gezellige avond tot stand. Er wordt een groepsspel gespeeld (en natuurlijk wordt de jury bespeeld voor wat extra punten), gekletst, tosti’s gemaakt, gesjoeld. En zodra de DJ de muziek van Michael Jackson aanzet, is de dansvloer officieel geopend. Over twee weken ziet het programma er weer heel anders uit, want eentonig is het nooit.

Sommige bezoekers wonen zelfstandig, anderen wonen begeleid. Maar ze komen allemaal voor hetzelfde. “Het is de gezelligheid en de aanspraak waar ik altijd weer voor kom. Je maakt zo tenminste een gezellig kletspraatje met mensen. Thuis kan het namelijk best stil zijn”, aldus een van de bezoekers.

't HaventjeTwee zusjes winnen Pictionary en gaan trots met hun gewonnen kettinkje en een beeldje van twee dolfijnen naar huis. Henny zorgt vanachter de bar dat iedereen wat lekkers te drinken heeft en Peter laat zijn gemaakte foto’s van de Uitmarkt zien. Michael Jackson klinkt tot sluitingstijd.

De zomerstop duurde lang; de bezoekers stonden duidelijk weer te popelen voor een nieuw seizoen gezelligheid bij ‘t Haventje!

Mede dankzij een bijdrage uit het Prisma Fonds kan de entree voor onze bezoekers beperkt blijven tot € 5,00 per avond.