Begeleider Burengroep in Zuid/Nieuw West/West/Noord

Ben jij de verbinder van de buurt en vind je het leuk een groepje buurtbewoners met wat minder sociale vaardigheden bij elkaar te brengen? Dan is deze vacature misschien wel iets voor jou!

Wat ga je doen?
Je werkt samen met de participatiecoach van Prisma om een burengroep te coachen en ondersteunen.  Een burengroep is een veilige plek waar buurtbewoners met minder sociale vaardigheden in een groepsdynamiek even zichzelf kunnen zijn in een sociale omgeving. Denk hierbij aan kwetsbare buurtbewoners zoals lvb, ouderen etc. die het lastig vinden om contact te maken met anderen. Voor de burengroep in Amsterdam Zuid zoeken we iemand die het leuk vindt om te starten en de groep op te zetten. Deelnemers hebben we, maar we hebben een nieuwe locatie en deze verse start biedt mogelijkheden om te kijken naar mogelijkheden. Er is ruimte voor eigen inbreng en ideeën.

Jij treedt op als verbinder en ondersteunt de groep in het contact maken met elkaar. Je helpt bij het organiseren van ontmoetingen en samen met de groep ga je leuke dingen doen. Je onderneemt activiteiten met de groep, zoals eten in een buurthuis, een klus doen voor de buurt etc. Je leert de mensen echt kennen en gaat samen ontdekken wat hun wensen en talenten zijn. Kortom een functie waarin je een wereld van verschil kunt maken voor kwetsbare buurtbewoners!

Wie zoeken wij?

• Je maakt makkelijk contact met verschillende mensen
  • Je kunt goed zelfstandig werken, maar ook in teamverband
  • Je kunt je goed inleven in anderen
  • Je ziet mogelijkheden en hebt een positieve houding
  • Je bent voor een periode van 1 jaar ongeveer 2 uur per week beschikbaar (dagen/tijden in overleg met de groep) 1x per twee weken is ook mogelijk.

Wat bieden wij jou?

• Leuk contact met je buurtgenoten
  • Echt van betekenis kunnen zijn!
  • Training, intervisie en individuele begeleiding
  • Je wordt onderdeel van een enthousiast team van professionals en vrijwilligers
  • Een vrijwilligersvergoeding

Wat maakt dit werk de moeite waard?
Door jouw inzet weten buurtbewoners elkaar beter te vinden en ga je samen met ons de strijd aan tegen eenzaamheid! Lees hier de ervaringen van oud-burengroep coach Fred.

Ja dat wil ik!
Stuur een mail waarin je jezelf kort voorstelt en waarom je reageert op deze vacature naar Magali Meijers mameijers@stichtingprisma.nl dan maken we afspraak voor een kennismaking waarin we bespreken of deze vacature bij je past.