Clubs & Cursussen in Amsterdam Zuid

01 januari 2018

Amsterdam Zuid

Gezellig eten en tips uitwisselen over leuke activiteiten in de buurt. Elke maand ontmoeten we elkaar en eten we samen in een buurtrestauarant in Zuid. Je bent van harte welkom op:
Vrijdag 10 augustus bij Buurtrestaurant de Regenboog,
Huis van de Wijk Olympus, Hygieaplein 10
17.30 – 19.00 uur

Kosten: € 2,-

Wil je mee-eten? Graag van te voren aanmelden. Bel 020-8866260.
Of mail: info@stichtingprisma.nl
Vind je het spannend om alleen te gaan? Bel ons, wij zoeken iemand die met je mee kan gaan.

Bel voor meer informatie: Stichting Prisma 020-8866260

Donderdag,
06 september 2018

Alphons Laudy VSO ZUID

Wil jij verschillende sporten leren kennen en leuke sport spelletjes doen? Ook nog iets leren over hoe je gezond en fit blijft? Dit kan bij de naschoolse sportles op de Alphons laudy VSO*. Elke donderdagmiddag ga je kennis maken met verschillende sporten en ontdek je welke sporten jij het leukste vindt. Je leert ook over hoe je gezond blijft en hoe je fitter wordt. Plezier in het sporten staat bij deze lessen voorop.Als extraatje nodigen we ook sportverenigingen in de buurt uit om een gastles te komen geven.

locatie : van Nijenrodeweg 648 1082HZ Amsterdam

* Deze activiteit is alleen bedoeld voor leerlingen van de VSO Alphons Laudy.

Maandag,
10 september 2018

Alphons Laudy VSO ZUID

Wil jij sporten leren kennen en leuke spelletjes doen?                                                            Ook iets leren over hoe je gezond en fit blijft ?                                                                    Dit kan bij de naschoolse Fit+les op de VSO Alphons Laudy school*. Elke maandagmiddag maak je kennis met verschillende sporten en ontdek je welke jij het leukste vind. Je leert ook over hoe je gezond blijft en fitter kunt worden. Plezier hebben in sporten en bewegen staat bij deze lessen voorop.Als extraatje nodigen we ook sportverenigingen in de buurt uit om een gastles te komen geven.

Locatie:                                                                                                                          Van Nijenrodeweg 648                                                                                                    1082 HZ Amsterdam Zuid

*Deze activiteit is aleen bedoeld voor leerlingen van de VSO Alphons Laudyschool.

Dinsdag,
11 september 2018

Alphons Laudy VSO ZUID

Vind jij dansen ook leuk ?                                                                                                 Kom dan elke dinsdagmiddag naar de dansles op de VSO Alphons Laudy school*.                   Dit is een laagdrempelige dansles waarbij je kennis maakt met verschillende soorten muziek. Zoals Streetdance ,R&B en Hip Hop. Je leert pasjes en gaat ook aan de slag met het oefenen voor een optreden.

Locatie:                                                                                                                         Van Nijenrodeweg 648 1082 HZ Amsterdam Zuid

* Deze activiteit is alleen voor de leerlingen van de VSO Alphons Laudy.

Dinsdag,
11 september 2018

Alphons Laudy VSO ZUID

Ben jij creatief of vind je het gewoon leuk om met je handen te werken? Kom dan elke dinsdagmiddag naar de kunstles.*                                                                                       We werken met verschillende materialen zoals klei, verf, karton en papier maché.             Samen maken we mooie kunstwerken die we natuurlijk ook tentoonstellen.

Locatie:                                                                                                                         Van Nijenrodeweg 648                                                                                                      1082 HZ Amsterdam Zuid

* Deze activiteit is alleen bedoeld voor leerlingen van de VSO Alphons Laudy.

Zaterdag,
15 september 2018

de Schinkelhoek Amsta

Bij de Voorleesclub aan de Schinkelhoek, lezen vrijwilligers een keer per maand voor.
Er wordt gezellig in de woonkamer gelezen. Er zijn verschillende verhalen. Sprookjes, grappige verhalen en gedichten. En er is altijd een kopje thee bij.
Zin om een keer te komen luisteren?
Meld je aan via onze website.
Tijdstip: 15.30 uur -16.30 uur

We vragen een kleine bijdrage per deelnemer. Mail ons voor meer informatie: info@stichtingprisma.nl

Maandag,
17 september 2018

Huis van Wijk Lydia

Samen een gezonde, lekker maaltijd bereiden en recepten uitproberen. Al doende leer je ook om samen te werken. Koken betekent natuurlijk ook het gemaakte lekker opeten en gezelligheid. Na het eten ruimen we samen op en wassen wij samen af.