Begeleider gezellig diner in Zuidoost en West

Ben je ondernemend, een echte verbinder en maak je makkelijk met iedereen een praatje? Word dan begeleider bij onze altijd gezellige Stamtafel in Amsterdam Zuidoost of West!

TAAKOMSCHRIJVING
De Stamtafel is een laagdrempelige ontmoetingsgroep voor buurtbewoners met een licht verstandelijke beperking. Je gaat één keer per maand samen met de groep deelnemers en de participatiecoach eten in een buurtrestaurant. Vanuit de stamtafel worden er daarnaast verschillende gezamenlijke activiteiten ondernomen in de buurt, op initiatief van de deelnemers en onder begeleiding van jou. Je werkt samen met de participatiecoach van Prisma.

– Deelnemers welkom heten, op hun gemak stellen
– Je signaleert wat deelnemers willen doen en coacht ze om hier de eerste stappen in te maken
– Gesprekken aan tafel ondersteunen, deelnemers aan elkaar koppelen

WAT VOOR KENNIS OF VAARDIGHEDEN ZIJN NODIG?
– Je bent een echte verbinder
– Je neemt makkelijk initiatief
– Je kunt goed tegen een drukke omgeving
– Je kijkt naar kansen en mogelijkheden
– Je bent zowel zelfstandig als een teamplayer
– Je bent maandelijks beschikbaar voor de stamtafel

WAT VOOR SCHOLING KRIJG JE AANGEBODEN?
Training,  individuele begeleiding en gezellige borrels.

WAT KRIJG JE ER VOOR TERUG?
Als vrijwilliger bij Prisma maak je deel uit van een enthousiast team van vrijwilligers, professionals en stagiairs. Je krijgt training in het herkennen van en omgaan met de doelgroep, individuele begeleiding en intervisie. Reiskosten en andere kosten worden vergoed. Je eet gratis mee.

WAT IS DE MEERWAARDE VAN DIT VRIJWILLIGERSWERK?
Je levert een belangrijke bijdrage aan de bestrijding van eenzaamheid onder de doelgroep. Je coacht bezoekers in het contact maken met anderen en helpt iemand zijn/haar wensen te benoemen en te realiseren. Voor jou zijn er mogelijkheden om je verder te ontwikkelen op het gebied van coaching en werken met de doelgroep.

WERKTIJDEN
De stamtafel is vaak tussen 17.00 – 18.30, de dagen en de locaties wisselen.

Ja dat wil ik!
Vertel wat over jezelf en waarom je dit leuk zou lijkt om host te worden: Maaike van den Berg maavandenberg@stichtingprisma.nl dan maken we afspraak voor een kennismaking waarin we bespreken of deze vacature bij je past.